В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се модернизация на 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Очаква се договорът с избраните изпълнители да бъде сключен до края на месец февруари 2019 г.
Преди дни беше подписан договор за изграждане на тягова подстанция Казичене, която също е част от проекта Елин Пелин – Костенец. Изпълнител е обединение “ТПС“ ДЗЗД, което включва „ВДХ“ АД и „Еврометал строй-В“ ООД, а срокът за приключване на дейностите е до 27 месеца.
Турци, италианци, китайци и българи ще строят най-скъпата жп магистрала Елин Пелин-Костенец, чиято прогнозна стойност беше 1,024 млрд. лв. Това става ясно от класирането на компаниите след като бяха отворени ценовите им оферти.
Участъкът бе разделен на три позиции.
Първата е от Елин Пелин до Вакарел, прогнозната и стойност 554,1 млн. лв. Той е с дължина 19,64 км, има 2 тунела, 8 мостове и естакади.
На първо място бе класирано сдружението “Джен-Дуй ЖП Елин Пелин”. В него са турските компании “Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети” и “Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет ве Санайи Лимитед Ширкети”. Първата построи у нас в консорциум с друга турска фирма - “Мапа”, магистрала “Люлин”. То предложи най-ниска цена от 498 800 012 лв. Комплексната му оценка е 89,63.
На второ място е консорциумът “ЖП Елин Пелин-Костенец”, с участници “Сан Хосе Конструктора”, Е.П.О.С и ГБС с по-висока цена от 565,385 млн. лв. Комплексната оценка е 88,18. Трети е гръцката фирма “Терна” с цена от 495 млн. лв. и оценка от 87,97.
Обединение ЗСТ с участници китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс Груп Холд” е на трето място. То е с оферта 589,995 млн. лв. и оценка 77,06.
Вторият участък - от Вакарел до Ихтиман, е с прогнозна стойност 116,154 млн. лв.
На първо място е класиран консорциум “Салчеф - Гигастрой”, в който са италианските “Салчеф” и "Салчеф Конструц;иони Едили е Феровиарие" и българската “Гигастрой”. Той е предложил цена от 126,395 млн. лв., оценката ми е 95,66. На второ място е полската “Тракция ПРКиИ”, която оферира 120,307 млн. лв., но оценката и е 85,03.
Третата отсечка е от Ихтиман до Костенец. Прогнозната цена е 354,045 млн. лв.
Първи е класиран консорциум "Булрейл 2018 г.", който е със значително по-ниска цена от другите кандидати - 283,8 млн. лв. В него са китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс - София”. Комплексната оценка на офертата е 82,21.
Втори са обединение “Щрабаг Джи Пи Рейл 2017” , с оферта от 394,525 млн. лв. В него са австрийската “Щрабаг” и българската “Джи Пи Груп”. Комплексната им оценка е 80,61.
Обединение “Комса-Геострой” са на трета позиция - предлаганата от него цена от 415,671 млн. лв. В него са испанската Comsa и българската “Геострой”. Цените са без ДДС.
Проектът „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“ се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и е на стойност 1,024 млрд. лева. Общата дължина на трасето е 51 км, разделено в три позиции, а проектната скорост е до 160 км/ч за конвенционални влакове.
В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 моста и виадукта, с обща дължина около 3 км. Предвижда се модернизация на 5 жп гари, както и премахване на всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пешеходците. Очаква се договорът с избраните изпълнители да бъде сключен до края на месец февруари 2019 г.
Преди дни беше подписан договор за изграждане на тягова подстанция Казичене, която също е част от проекта Елин Пелин – Костенец. Изпълнител е обединение “ТПС“ ДЗЗД, което включва „ВДХ“ АД и „Еврометал строй-В“ ООД, а срокът за приключване на дейностите е до 27 месеца.