10 са за линията

Елин Пелин-Костенец

17 жалби в КЗК блокират най-големите проекти на Национална компания “Железопътна инфраструктура”, които са за над 1,8 млрд. лв.

Най-много - 10, са обжалванията за мегапроекта за 1,024 млрд. лв. без ДДС за модернизацията на жп линията Елин Пелин-Костенец. Този участък бе разделен на три лота, за да се строят едновременно.

За първия - от Елин Пелин до Вакарел, бе класиран първи консорциумът “Джен-Дуй ЖП Елин Пелин”. В него са турските фирми “Дженгиз” и “Дуйго”. Той предложи най-ниска цена от 498,8 млн.

За строител на втория участък - от Вакарел до Ихтиман, бе избран консорциум “Салчеф - Гигастрой”, в който са италианската “Салчеф” и българската “Гигастрой”. Той е предложил цена от 126,395 млн. лв.

Третият лот е от Ихтиман до Костенец. Прогнозната цена е 354,045 млн. лв.Първи бе класиран консорциум “Булрейл 2018 г.”, който даде по-ниска цена от другите - 283,8 млн. лв. В него са китайската “Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани” и българската “Трейс - София”.

От министерството на транспорта съобщиха, че 7 от десетте жалби са заради отстраняване на кандидати, а другите обжалват оценката на техническите предложения и класирането.

Една жалба блокира другия голям жп проект - от Костенец до Септември, част от жп магистралата от София до Пловдив. Тя е заради отстраняване на участника на етап оценка на техническото предложение.

На първо място в този търг бе класирано сдружение “Kocтeнeц – Ceптeмвpи 2018”, в него са “Tpaнc Лoгиcтикa”, испанската “Koнтpaтac Иглecиac” и “Apкaдa Kъмпaни” - Pyмъния. То даде цена от 379,989 млн. бeз ДДC.

3 обжалвания спират подписването на договор за модернизация на жп участъка София-Волуяк. Две са срещу класирания на първо място, а едно - срещу отстраняване на фирма от търга. Проектът бе спечелен от испанско-полския консорциум “Комса - Тракция” с цена от 190 млн. лв. Блокиран е и проектът за сигнализацията на същата линия за 40 млн. лв.

Две са жалбите по процедурата за изграждане на системите за сигнализация и телекомуникации на жп линията Пловдив-Бургас. Едната е заради отстраняване на участник на етап на оценка на техническото предложение, втората оспорва класирания на второ място.

Търгът бе спечелен от консорциум “Плобур”, с водещ партньор “Джи Пи Груп”, с цена от 185 млн. лв.

Жалбите в КЗК замразиха подписването на договорите и стартиране на строителството на всичките тези проекти, казаха от министерството на транспорта. Прогнозира се, че забавянето може да е от 2 до 6 месеца.