В някои китайски градове ресторантите работят усилено, за да задоволят апетита на своите клиенти, които поръчват храна през мобилните приложения. Това води до по-голямо търсене на помещения за споделени кухни.
Статистиките сочат, че в платформите за доставка на храна са регистрирани около 256 милиона потребители.
Ресторантите, които наемат обща кухня, си делят наема, използват едни и същи бизнес лицензи и оборудване. Такива кухни предлагат и помощни услуги като управление на операциите, изграждане на марка и анализ на данни. Моделът позволява на ресторантите да се фокусират върху иновациите на предлаганата от тях храна и изграждането на марка. Според експертите споделените кухни намаляват разходите за наем, за работна ръка и за бизнеса. Обединеният мениджмънт гарантира, че ресторантите предлагат безопасни продукти, насърчава развитието на техните марки и им дава възможност да станат по-конкурентоспособни на пазара.
Експертите препоръчват също споделените кухни сами да отглеждат своите продукти и да си сътрудничат с ресторантите от по-висока класа.