Фискалните устройства на онлайн търговците трябва да издават документ за продажбата в електронен вид, който да може да се предостави на купувача по имейл.
Това предвиждат промени в наредбата за касовите апарати, обявена от финансовото министерство за обществено обсъждане.
Така търговците ще могат да предоставят на клиентите си документ, който доказва регистрираната продажба на закупената стока по електронен път.
Наредбата определя и реда за вписване на всички онлайн магазини в публичния регистър към НАП.
Така ще станат ясни техните собственици и ще могат да се следят оборотите им.
С промените се удължава и срокът за привеждане на софтуера на фискалните устройства за управление на продажбите.
Те ще са задължени да отговарят на новите изисквания до 30 септември вместо до 31 март, както бе предвидено първоначално. Аргументът за промяната на срока е, че 87% от браншовете, засегнати от мярката, са заявили в допитване на НАП, че няма да успеят до март.
Според експертите на финансовия министър Владислав Горанов срокът за обществено обсъждане е по-кратък - 14 дни, защото поправките са в интерес на бизнеса.
Освен това от 1 януари 2019 г. НАП бе задължена да поддържа публичен списък на електронните магазини. Тя трябва да изпълни това задължение до 6 месеца от влизането на закона в сила.