Китайската нова година се превърна в световно събитие през последните няколко години. Силно повлиян от празника е секторът на търговията дребно, по-особено висококачествените стоки и луксозните брандове.
Водещите брандове и големите търговски вериги откриват, че Китайската нова година оказва силно въздействие не само върху глобалната верига на доставките на стоки от Китай, но и на продажбите в техните страни, съобщава "Радио Китай".
Всъщност, от всички покупки на луксозни стоки по света през 2017 г, 32% са направени от китайски потребители, според данни на консултантската фирма „Bain & Co". Изследване от ноември показва, че този процент ще достигне 50 до края на 2025 г.
Купуването на нови дрехи и подаръци е важна традиция при отбелязването на новата година в Китай, известна още като Пролетния празник. Общите приходи от търговията на дребно и ресторантьорския бизнес в Китай в периода на Пролетния празник през 2018 г достигнаха 133 милиарда долара, според данни на Китайското министерство на търговията.
Ето защо световните брандове и топ вериги се опитват да се възползват от пазара, като предлагат тематични стоки насочени към китайската клиентела.
Лидерите в бизнеса са намерили привлекателни начини да ангажират потребителите. Така например, младите китайци са склонни да харчат парите си за празника, отколкото да ги спестяват, като пазаруват. Канадската фирма за спортно елегантно облекло направи специална колекция с китайски културни елементи за предходната лунна нова година.
Използването на традиционните 12 животински знака от китайския зодиак в дизайна на продуктите и маркетинговите кампании може да доведе до транскултурни възможности за продажби и помага за популяризирането на марките сред китайците.
Американската онлайн платформа Амазон предлага широк избор от тематични стоки за китайската нова година свързани с годината на прасето, като декорации, облекло, бижута и много други.
Маркетингови тематични кампании организират и известни вериги като лондонската „Harrods and Selfridges", нюйоркските Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue и Macys; Neiman Marcus, Nordstrom, Bloomingdales в Лос Анджелис и много други.
Тази година на популярната търговска улица за луксозни стоки Two Rodeo Drive в Бевърли Хилс, над дузина луксозни и модни бутици предлагаха специални новогодишни кампании и продукти, като Versace, Audemars Piguet, Tiffany & Co., Jimmy Choo, Stefano Ricci, Carolina Herrera, и много други.
Глобалната тенденция свързана с китайската нова година се разраства през последните години. Тази година марката Longchamp в колаборация с шанхайския моден блогър Mr. Bags, пусна в продажба симпатична чанта с декоративен мотив свинска опашка.
Dior пък показа елегантна чанта с изящни червени и бели мотиви, интерпретация на традиционното китайско декоративно изрязване на хартия.
Една от компаниите, посветила се може би в най-голяма степен на китайската нова година и местния пазар, е Nike. Тя пусна серията маратонки Kyrie 4 "Chinese New Year" през 2018 г, а през тази показа лимитирана колекция, чийто цветове и материали са директно вдъхновени от животните от китайския зодиак и вид традиционно китайско ръкоделие.
South Coast Plaza, най-големият търговски център по Западното крайбрежие на САЩ, където се продават множество луксозни маркови стоки, посрещна лунната нова година с грандиозно тържество. По думите на представител на мола, празнуването на китайската нова година там се е превърнало вече в традиция.