Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много. Ще трябва да минат доста години, за да може да навлезе масово изцяло електрическият автомобил или поне докато не стане по-достъпен и с батерии, които да гарантират преход по магистрала на максимално разрешена скорост от поне 600-700 км. Дори и да се намери начин електроколите да са конкурентни по пробег и цена на останалите, автопроизводителите не могат да минат изведнъж на тях, защото това ще им струва милиарди. затова и повечето предприемат плавния вариант с избора на три типа задвижване.
Такъв е примерът с изцяло новото Peugeot 208. За първи път мъникът се предлага в изцяло електрическа версия. Батерията е с капацитет 50 киловатчаса, а електромоторът е с мощност 136 конски сили, като задвижва предните колела. Пробегът от 340 км с едно зареждане е изчислен по новия стандарт WLTP. Пълненето на батерията в контакт от битовата електрическа мрежа ще отнеме над 20 часа, но инсталирането на домашна зарядна станция сваля това време на около 8 часа. А при използването на обществена станция за бързо зареждане с мощност 100 квт, 80% от батерията може да бъде заредена за 30 минути.
Peugeot e-208 предлага три режима на шофиране - Eco за оптимизиране на пробега, Normal за оптимален комфорт за ежедневно ползване и Sport, при който приоритет имат динамиката и усещанията, максимална мощност и въртящ момент, благодарение на които ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 8,1 секунди. Налични са също два режима на спиране чрез скоростния лост.
Освен с електрически мотор Peugeot 208 се предлага и с пълна гама модерни бензинови и дизелови двигатели.
BMW също е пример какво ще се случва с моделите през следващите години, като буквално всеки ще разполага и с Plug-in хибрид вариант. Едновременно с това BMW обявява и въвеждането на пазара на още един Sports Activity Vehicle (SAV) с електрифицирано задвижване. От края на годината BMW X3 също ще се произвежда като Plug-in хибриден вариант. Кросоувърът ще се превърне в първия модел на марката, който ще се предлага с конвенционален двигател с вътрешно горене, с Plug-in хибридна система, а от 2020 година и чисто електрическо задвижване.