“Софийска вода” предлага смяна на партиди вече и онлайн

“Умен водомер” сам открива скрити течове в дома. Това е възможно вече с услугата “Умен дом”, която за първи път се предлага в България от ВиК оператора “Софийска вода”.

Услугата е достъпна чрез водомер с модул за дистанционно отчитане, който изпраща данни за преминаващите през него количества вода в дома ежедневно.

Проверката ще става онлайн и клиентите ще имат непрекъснат достъп до приложението през личния си профил на сайта на ВиК оператора. Станислава Стефанова от отдел “Нерегулирани дейности” в “Софийска вода” вече използва услугата. Тя показа нейния профил в сайта, като подчерта, че един от бонусите е, че всеки потребител ще може да анализира потреблението си. Има възможност да се сравнява потреблението и с предходни периоди. Самата тя е проверила консумацията и възможни течове в ден, когато не е имало никого в дома . Дистанционните водомери ще спестят и нуждата инкасатори да влизат в домовете. Стефанова допълни, че вече има клиенти, които са заявили услугата.

ВиК операторът предлага различни пакети, като водомер и модул ще струват 300 лв. Клиентите могат да закупят устройствата и на разсрочено плащане - 100 лв. е първоначалната вноска и след това по 17 лв. месечно за 1 година. Когато вече има монтирани водомери с импулсни изводи можем да предложим само решение с монтаж на модул, визуализация и интеграция на данните.

“Всички знаем максимата, че времето е ценно. Времето, което отделяме за битови задачи, трябва да бъде намалено”, каза изпълнителният директор на “Софийска вода” Васил Тренев.

Смяната на титуляр на партида вече може да се заяви и онлайн през сайта на дружеството. Така потребителите печелят не само време, но и могат да извършват процедурата безплатно, бързо и лесно, без да посещават офисите на дружеството в определения им едномесечен срок от придобиването на жилището. Новата услуга промоционално ще бъде безплатна за клиентите, които желаят да сменят титуляра на партидата до 10 юли 2019 г.

Тренев допълни, че общо ВиК операторът има 690 хил. клиенти, а 110 хил. от тях използват електронна фактура. Досега клиентите я получаваха през специална платформа. С новата услуга вече всяко физическо лице ще я получава директно на електронната си поща.

Миналата година загубите на вода в столицата са намалени с 10 млн. куб м, съобщи зам.-директорът на дружеството Станислав Станев.