Средният срок за ремонт е 3-4 дни
800 модела телефони - толкова може да поправи сервизът на “Теленор”, а телекомът е единственият оператор в България със собствен сервизен център, казват от компанията. На работа в него се наемат висококвалифицирани специалисти, които са с висше инженерно или техническо образование.
Телекомът предоставя собствени сервизни услуги от 2001 г., като изцяло покрива зададените от производителите изисквания и
работи
единствено с
оригинални
резервни части
За близо 18 г. през сервиза са минали над 2 млн. устройства. Поправят се всички от марките, за които сервизът е оторизиран, без значение от кой търговец са купени и дали са в гаранция, или тя вече е изтекла.
На клиентите, които ползват абонаментни планове на “Теленор”, се предоставя безплатно заместващ телефон, ако техният се повреди и трябва да се поправи.
Самата процедура по оставянето на устройство за ремонт е
изключително
облекчена
- достатъчно е да се посети най-близкият магазин на оператора. Там се описва какви са оплакванията на клиента, телефонът се опакова и след това се изпраща към сервиза. Използват се специални кутии с омекотена вътрешност, за да няма повреди при транспортирането.
Потребителите могат по всяко време да проследят статуса на ремонта чрез интернет сайта на телекома. А за най-важните стъпки от процеса от компанията изпращат SMS-и, включително и когато устройството е готово за получаване от магазин на “Теленор”.
Ако се наложи телефон или таблет да се остави за ремонт, от телекома препоръчват преди това потребителят да се запознае подробно с гаранционните условия.
След това трябва да се премахнат паролите от устройството, ако има такива, за да може техниците да имат лесен достъп. Добре е батерията да е заредена, но не е задължително устройството да се дава на сервиз заедно със зарядното освен в случаите, когато проблемът е свързан с него.
Трябва да се извадят всички SIM карти и и такива с памет. А също така да се копира или архивира информацията на компютър, друг телефон или външна памет. Ако клиентът няма тази възможност, може да поиска съдействие от служителите на “Теленор” при предаване на устройството.
Задължително е
да се изтрие
т.нар.
чувствителна
информация
- например пароли за онлайн банкиране, банкови карти, електронна поща и други.
А тези, които ползват iPhone, трябва да деактивират функцията find my iPhone.
След като устройството пристигне в сервиза, минава през специално приемно отделение, където се описва причината за ремонта, поставя се вътрешен номер и се пуска за ремонт. В самия сервиз екипите са разделени по марки на устройствата. Това е направено, за да може експертите да се специализират в определени устройства и така по-лесно и бързо да отстраняват възникналия проблем.
Достъпът до помещенията, където се извършват поправките, е силно ограничен. Там може да влизат само хора, които са част от ремонтиращите екипи. Те ползват и стерилизирано работно облекло, за да се поддържа средата чиста и да няма запрашаване при ремонтите.
И още нещо - задължително се заземяват. Слагат се специални ремъци на обувките, за да се елиминира статичното електричество, което може да повлияе на устройствата при ремонта.
От “Теленор” твърдят, че средният срок за поправка е в рамките на 3-4 дни. Това важи най-вече за устройствата с марки, за които телекомвът е оторизиран в България. За останалите срокът е в рамките на регламентирания по закон.