Стриктен контрол на качеството гарантира, че продукцията пристига от полето до рафта до 24 часа
От една касетка с репички и 3 декара обработваема земя до 10 години партньорство с “Кауфланд” и 100 декара, засети със зеленчуци площи. За това разказват братовчедите Стоян и Тихомир Тимонови, които са трето поколение земеделци и са едни от първите български производители, които работят с “Кауфланд”. Двамата братовчеди са израснали в Пловдив и наследили земите и страстта към земеделието от своите бащи.
Когато хипермаркет от веригата отваря врати в Пловдив преди 10 г., Стоян отива там с касетка репички, за да предложи да работят заедно. Партньорството продължава и до днес.
“Техните продукти имат сертификат Global G.A.P, гаранция за качеството им, а целият процес по придобиването му е финансиран от “Кауфланд”, разказва Веселин Спасов, директор на направление “Плодове и зеленчуци” във веригата. Допълва, че всеки западен клиент би се гордял да яде такива зеленчуци, каквите произвеждат те.
“При тях стоката е много по-близко до биологичното производство и са с най-високо качество”, казва Спасов и добавя, че “Кауфланд” е инвестирал 250 хил. лв., за да подпомогне 11 производители за получаването на международния сертификат, който има директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.
В дългото партньорство семейният бизнес на Тимонови се разраснал не само като обработваеми площи, но и като предлагани продукти. Семейството е успяло да изгради своя производствена база в село Стряма, Пловдивско.
Отначало предлагали само репички, а сега могат да се похвалят с голяма гама продукти - зелени салати, моркови, лук, чесън, картофи и различни видове подправки.
“Работният ни ден започва в 6 сутринта, а това, което изкарваме, го мобилизираме в обновление, модернизация и разширяване на базата”. Така Тихомир определя рецептата за успех и разказва, че в основата е и надеждният партньор в лицето на “Кауфланд”. Веригата им дава сигурност, като им съобщава година по-рано прогнозните нужди на пазара и количествата продукти, които ще им бъдат необходими по месеци.
В екипа на семейния бизнес винаги има агрономи, които произвеждат разсадите за културите и следят процеса на производството.
Веселин Спасов разказва, че Тимонови работят с холандски семена. Чуждестранна лаборатория е изпратила агрономи, които са взели проби от почвите, проучили са климата и специално са произвели семената за “Кауфланд” - с 95% кълняемост.
Производителите опитали да работят с български семена, но над 50% от тях не покълнали. Случвало се дори да поникне друг продукт вместо закупения.
Зеленчуците и плодовете във веригата преминават през няколко етапа на контрол на качеството. Самите производители дават проби в лаборатория за пестициди и други забранени вещества, а “Кауфланд” проверява дори и камиона, с който е превозена стоката, дали отговаря на изискванията, както и качеството на продуктите в друга лаборатория. “Нашите изисквания са много по-строги дори от тези на Еврокомисията - до 1/3 от позволеното от ЕС”, допълва Спасов.
Сред политиките на компанията е да подкрепят български производители и да им подават ръка да се развиват.
“80% от нашите производители на плодове и зеленчуци са български. Работим с всеки един от тях, защото вие искате да ядете българско, ние искаме да го предлагаме”, акцентира шефът в “Кауфланд”.
Когато има сезонни български зеленчуци и плодове, “Кауфланд” дори спира вноса на чужди, за да предлага родните продукции. Спасов допълва, че работят с много български производители - “развиваме ги и им предоставяме възможност, при желание, да изнасят и за чужбина”. Ние им даваме достъп до пазара в чужбина, където “Кауфланд” има магазини