Фирмата купувач е “Ди Би Карго”, дъщерна на немските железници
Има сделка за жп ремонтния завод в Карлово. Това каза за “24 часа” преди дни управителят на “Ди Би Карго България” Любомир Гарчев.
Фирмата купувач е част от “Ди Би Карго”, която пък е дъщерна на държавния немски жп превозвач “Дойче бан”.
От компанията се въздържат да обявяват все още намеренията си след покупката на обявения в несъстоятелност завод. Но експерти от железопътния бранш коментират, че “Ди Би Карго България” развива базите си, вероятно в халетата на новата си придобивка ще ремонтира вагони, а може би в бъдеще и ще произвежда. Жп специалистът Симеон Ананиев свързва
покупката на
“Дойче бан” с
очакваната, но
все още
нерешена
инвестиция на
“Фолксваген”
в Пловдивско. Медиите в Пловдив още преди седмица лансираха откъм Карлово, че новият собственик ще ремонтира и локомотиви. Ще започне работа през септември със 70 работници, а по-нататък щели да са 300.
Това, което официално се знае, е, че българската жп компания на “Дойче бан” вече е подала заявление за сертификат за клас инвеститор в Българската агенция за инвестиции за завода в Карлово. Инвестиционният проект е “Разширяване и обновяване на съществуващо предприятие на “Ди Би Карго” ЕООД в Карлово. Планираният размер на инвестицията е 6,82 млн. лв. за 3 години, като се започне от 2019 -а с очакван брой на работните места през 2019 г. 33 и планирана
средна работна
заплата преди
данък,
включително
осигуровки -
1421 лева
Източниците на финансиране са собствени - 953 000 лв., и частни заеми - 5,867 млн. лв.
Кой е купувачът на фалиралия вагоноремонтен завод?
“Ди Би Карго” е създадена през 2002 г. , сега е водещ жп оператор, представен в 15 страни в Европа. В България стъпва през 2010 г. чрез “Ди Би Шенкер Рейл България” като 100% собственост на DB Mobility Logistics AG - водещ световен доставчик на интегрирани логистични услуги, който притежава една от най-развитите транспортни мрежи. Лиценз за жп превозвач получава през май, а започва да оперира от юни същата година.
През 2016 г. компанията е преименувана на “Ди Би Карго България”. Тя е третият по големина жп превозвач у нас с повече от 16% пазарен дял и приблизително 280 служители.
В сайта на фирмата е записано, че разполага с 350 товарни вагона, 18 локомотива за товарни влакове и 18 за маневрени дейности. Посочват за свои основни клиенти “Аурубис България”, минната компания “Каолин”, производителя на строителни материали “Кнауф България”, стоманодобивния завод “Стомана Индъстри” , както и “Шенкер”, “М&М – Милицер и Мюнх БГ”, “Булмаркет”.
Компанията има логистичен парк в Пирдоп и бази. В жп средите се коментира, че с купуването на завода в Карлово “Ди Би Карго” ще премести централата си там.
Какво се купува?
Вагоноремонтният завод от 2013 г. е обявен в неплатежоспособност, а
от 2015 г.
Софийският
градски съд го
обявява в
несъстоятелност
Производството е по иск на старозагорската “ИТТ България”, а към него се присъединява ОББ, която търси връщане на три кредита. Несъстоятелност на Вагоноремонтния завод искат още няколко фирми - “Интерлийз”, “ПС Гард”, “Острец”, “Макметал холдинг”, “Сплавкомерс”.
Оттогава са сменени двама синдика.
През 2017 г. агенцията за инвестиции води немски инвеститор в Карлово. Коя обаче е тази немска компания, местните медии тогава не съобщават. Източници от агенцията заявиха, че по тази сделка се работи с “Дойче бан” от повече от година.
Въпреки че инвестицията в завода в Карлово не е от най-колосалните, самото стъпване на “Дойче Бан” в България с фирмата си за товарни превози и най-вече фактът, че се инвестира в жп ремонтен завод, може да се окаже знаков.