Преговаря се с чужд инвеститор да влезе с максимум 50% дял в новосъздаденото дружество "Пристанище ТЕЦ Езерово", което още от юли ще започне да използва старото въглищно пристанище на ТЕЦ "Варна" за зърнени товари. Това съобщи Данаил Папазов, изпълнителен директор и председател на съвета на директорите на притежаваната от Ахмед Доган ТЕЦ "Варна", предава mediapool.
Той не съобщи името на компанията, с която се преговаряло от 6-7 месеца, но стана ясно, че тя ще осигури и голямата част от товарите за пристанището, което планира още до края на тази година да обработи между 200 и 250 хил. тона товари.
Инвестицията за преобразуването на пристанището възлиза 89 млн. евро, каза Папазов пред журналисти в понеделник, когато се провежда ден на отворени врати в ТЕЦ "Варна", станал популярен като ТЕЦ-а на Доган.
ТЕЦ "Варна" планира да участва като съакционер в бъдещото общо предприятие със сегашните си активи, които са оценени на 63 млн. лева. Още толкова се очаква да осигури бъдещият инвеститор като парична вноска, за да се присъедини към бизнес начинанието.
Многократно по-голяма инвестиция се планира за разработването на ТЕЦ "Варна", от която в момента на газ са преобразувани три от шестте блока, два от които са за студения резерв.
Предвижда се на мястото на старите блокове да се изградят нови, но инвестицията все още е в процес на оценка. Вероятно ще е от порядъка на 200 млн. евро и за нея също ще се търсят чужди партньори или банкови заеми, каза Папазов.
Той оспори тиражираната в медиите информация, че почетният лидер на ДПС Ахмед Доган е овладял бившите активи на чешката компания ЧЕЗ, купувайки срещу 3500 лева дела на сина му и дъщеря му в дружеството "Сигда", което в края на 2017 придоби от ЧЕЗ затворената през 2015 г. въглищна централа.
Папазов каза, че сделката с Доган била за много по-голяма сума, базирана на оценка от лицензирана компания, но отказа да назове точния ѝ размер. Папазов призна, че интересът му първоначално бил привлечен само от пристанището, но тъй като вървяло в пакет с въглищната централа "от немай къде" взели и енергийната мощност.
С привличането на Доган, който имал приоритетно интерес към ТЕЦ-а, вече има планове за мащабното му развитие.
Единствено Доган застана със своето име, а не през офшорки и други компании зад проектите на "Сигда", каза Папазов, който бе транспортен министър в кабинета "Орешарски".