Има поговорка в Китай, която гласи „Гладът поражда недоволство". Тя отчасти може да обясни, защо храната е на особено почит в живота на китайците. Годишният доклад за ресторантьорската индустрия на Xinhuanet и Китайската хотелиерска асоциация хвърля светлина върху развитието на сектора, информира Радио "Китай".
Оказва се, че провинция Шандун е реализирала най-високи приходи от храна и напитки през 2018 г. Интернет потребителите коментират шеговито, че „хората от Шандун изглежда ядат най-много". Тази северна провинция може да се похвали с богата кулинарна култура и изобилие от продукти. Шандунската кухня, известна още като Лу, е един от четирите стила в готвенето, като поставя основите на кулинарните традиции от Северен Китай. Може да се похвали с най-дълга история и най-богати техники на приготвяне на ястия.
Кухнята Лу е известна с леките си аромати, богат вкус и свежест.
Сладък картоф с карамелизирана захар, задушена морска краставица с лук и задушено пиле Дъджоу са ястия, които не бива да се пропускат.
Докладът нарежда провинция Гуандун на второто място по приходи в ресторантьорския бизнес. Кухнята на Гуандун, наричана още „кантонска", е най-разпространеният стил китайска кухня в света. Като най-влиятелният от всички, той задължително трябва да се опита от любителите на храната.
Печената патица по кантонски, е популярно ястие. Отличава се със златисто кафявата кожа, сочно и крехко месо, мариновано в сос, съдържащ мед и зелен лук. Изключително популярно е в китайските ресторанти по цял свят. Хората от провинцията са готови да чакат на дълга опашка, за да похапнат най-добрата печена патица.
Приходите от ресторантьорство в топ десетте провинции заемат 66% от тези за цялата страна. Причината тези райони да имат високи доходи в сектора вероятно се дължи на местните правителства, които обръщат голямо внимание на развитието на индустрията. Това е така, тъй като секторът е изправен пред редица предизвикателства, донесени от новите технологии и новите потребителски модели.
Прочутото ястие „хотпот" се превърна в голяма класификация на кетъринг сегментацията, тъй като то е едно от най-популярните в Китай. От доклада се вижда, че веригата ресторанти за хотпот „Хайдилао" окупира топ позицията на пазара и е най-популярната марка.
Храната наистина е незаменима част от китайската култура.