Министерството на транспорта не е решило
дали да иска предварително изпълнение
Жалби спират засега даването на летище София на концесия. Два от кандидатите - “Еърпортс де Пари” и “МАГ Оувърсийз Инвестмънтс”, са подали жалба в Комисията за защита на конкуренцията срещу избраният на първо място в процедурата. Това става ясно от регистъра на антимонополния орган. Още на 17 юли, при обявяването на победителя в процедурата, французите заявиха, че обмислят да обжалват.
“Еърпортс де Пари” e част от консорциума Group ADP и турската “ТАВ хавалиманларъ холдинг”.
“МАГ Оувърсийз Инвестмънтс” е водещ партньор в консорциум “Витоша”, в който е и британското дружество на китайската “Пекин кънстракшън ейнджиниринг груп”.
Консорциумът на Group ADP предложи годишно възнаграждение от 42,8% от приходите. За 35 г. това прави над 1,148 млрд. евро. Обявените инвестиции са 903 млн. евро.
Като финансова
част те се
очертаваха като
фаворити,
но явно са натежали и предложенията в техническите оферти при крайното класиране. Комисията е оценила общо финансовото предложение и техническата оферта с 80,31 точки. Сдружението бе класирано на второ място.
Консорциум “Витоша” бе оценен със 78,45 точки. Финансовото им предложение е концесионно възнаграждение 26,01% от приходите. Това прави за 35 г. над 698 млн. евро. Инвестициите са малко над 1 млрд. лв. “Витоша” зае четвърто място в надпреварата.
За победител бе определен консорциум “Соф Кънект”, в който водеща е френската инвестиционна компания “Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс” в партньорство с оператора на летище Мюнхен “Флугхафен Мюнхен” и “Щрабаг”.
Френско-немският консорциум оферира годишно концесионно възнаграждение за държавата от 32% от приходите. За 35 г. това са близо 858,9 млн. евро. Вложенията за срока на концесията са 608 млн. евро. Определеният за победител консорциум е оценен с 86,12 точки.
В петък от министерството на транспорта заявиха, че още нямат решение как ще реагират на жалбите.
По закон, след като КЗК образува производство, трябва да поиска от министерството в тридневен срок да предостави документацията за концесионната процедура. Пак в този срок
трябва да
предостави и
становище
дали иска
предварително
изпълнение
- тоест жалбите да не спират подписването на договора. Редът е КЗК да се произнесе, а решението подлежи да обжалване пред ВАС. Едва след окончателното решение на съда за предварително изпълнение може да се сключи договор с определения за победител.
Ако транспортното министерстно не поиска предварително изпълнение, ще се чака КЗК да се произнесе, а ако има обжалване - и ВАС.