Надявам се процедурата по обжалване на процедурата за концесия на летище София да не я спре. В позитивния сценарий обжалванията на четиримата кандидати в КЗ и ВАС ще минат бързо и ще се подпише договор, заяви пред Би Ти Ви бившият вицепремиер Николай Василев.

Негативният сценарий според него е, ако гледането на жалбите се проточи или мандатът на правителството се съкрати. В едно съм абсолютно сигурен – летището отдавна трябваше да е концесионирано, държавата не умее да го управлява, физически летището е много зле, заяви Василев.

Той нарече измишльотини тезите, че аерогарата е част от националната сигурност и затова не трябва да бъде давано на концесия. Същите тези хора за последните 30 г. са против всяка една концесионна или приватизационна сделка, все било въпрос на национална сигурност. Какъв е проблемът на толкова европейски летища, които са концесионирани, с тяхната национална сигурност. Или примерно Варна и Бургас с техния германски концесионер какво става с националната сигурност там, коментира Василев. Който и от 5-те кандидата за концесията на летище София да бъде избран, ще има отличен резултат, посочи той.

Докато няма ударена копка в друга държава, България може да привлече инвестиция от голям автомобилен гигант. България е направила, каквото е могла, за да привлече този концерн, каза Василев по повод намеренията на „Фолксваген”. Най-добре е да дойде тази инвестиция, но ако тя се провали, много е вероятно да дойде друга, допълни той.

На въпрос дали страната ще влезе в еврозоната скоро Василев отговори: „Не. Може би защото нашите институции не го искат напълно искрено. Трябваше да се приближим още преди 10 г.”