Проверяват магистралите “Марица” и “Струма”, западната дъга на околовръстното и още шест обекта
Знакови пътни обекти и съоръжения у нас, които са влезли в експлоатация през последните няколко години, ще минат пълен одит за пътна безопасност. Това личи от нова обществена поръчка на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ).
Става дума за девет обособени позиции, които включват частта от магистрала “Струма” между Дупница и Благоевград, виадуктите по “Тракия” и “Хемус”, които бяха напълно реновирани, обходните пътища на Монтана и Габрово, частта от западната дъга на софийското околовръстно откъм жк “Люлин” и началото на бъдещата магистрала до Калотина, последните лотове на магистрала “Марица”, части от разширението на южната дъга на околовръстното на столицата и др.
Извършването на одит за пътната безопасност на пътища, които вече са в експлоатация и са минали няколко сезона, откакто се използват, е изискване на Оперативна програма “Транспорт” и проектите, които се изграждат с държавен инвестиционен заем.
Избраните фирми трябва да обходят трасетата по няколко пъти - на дневна светлина и нощем, при това в различни метеорологични условия, и да видят на място как и дали се спазват въведените ограничения за скорост и за движение и поведението на участниците в движението, когато се престрояват или навлизат в кръстовища. Те трябва също така да се запознаят с техническата документация на пътя и с резултатите от предишните одити, а също и да вземат от КАТ статистиката за катастрофите и инцидентите на съответния пътен участък.
Обект на проверките трябва да бъдат не само посочените трасета, а и съседните пътища, които се пресичат с проверяваните.
Поръчката ще завърши с доклад, който се връчва на пътната агенция и описва какви проблеми по безопасността има на тези пътни участъци и как могат да се отстранят.
Цялата поръчка е с прогнозна стойност 144 600 лв. с ДДС, но ако докладите завършат с констатации, че има проблеми и се налага да се отстраняват, това ще изисква допълнителни средства. Повечето от пътните участъци все още са в гаранция и е твърде възможно изпълнителят им да поеме част от разходите, ако се окаже, че отговорност носи изпълнителят.