Проф. Асенов: Готови сме да организираме обучения на бизнеса за тол системата в изнесени демонстрационни центрове
До момента са продадени над 6, 5 млн. електронни винетки на стойност повече от 325 млн. лв. За сравнение за цялата 2018 година приходите от винетки са 357 млн. лв. В летните месеци има съществен ръст в постъпленията от транзитния трафик и в резултат на завишения контрол. Това отчете проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, на среща с Камарата на автобусните превозвачи в Асеновград, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Средствата, събирани от електронни винетки и от тол такси, могат да се използват само за изграждане и реконструкция на пътища. В обществения съвет за въвеждане на тол системата към министъра на регионалното развитие и благоустройството решихме да направим обществен борд, който да решава всяка година за ремонта на кои пътни участъци ще се използват средствата от тол таксите, каза още проф. Асенов.
На срещата с автобусните превозвачи днес бяха представени т.нар. тол калкулатор и особеностите при покупка на маршрутна карта, чрез изнесен демонстрационен център. Готови сме по предварителна заявка да направим изнесени демонстрационни центрове и в други региони за фирмите, които желаят да обучат служителите си, коментира проф. Олег Асенов. Интерес към обучения и разяснения за тол системата са проявили фирми от Ямбол, Сливен и Велико Търново.
Демонстрацията днес беше по покана на председателя на Камарата на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Тя е в продължение на диалога с транспортния бранш за постигане на консенсус по окончателните тарифи и обхват на пътищата, за които ще се плащат тол такси.
Проф. Асенов подчерта, че в заложените около 6 000 км пътища, с които ще стартира търговското опериране на тол системата, третокласните пътища са сведени до минимум. Това са участъци около ГКПП и са част от международни транспортни коридори. Целта е да се обхване транзитният трафик на тежкотоварни превозни средства и няма да засегне междуселския автобусен превоз, отбеляза той.
Следващата фаза е да работим върху механизмите за ценообразуването и да намерим консенсус по тарифите, добави проф. Асенов. От Камарата поискаха нулева ставка на тарифите за конкретните автобуси, с които се осъществяват превозите по редовните междуградски линии. Ние обслужваме 13 социални групи, ползващи различни преференции, аргументира се Васил Пиронков.
Проф. Асенов посочи, че при покупката на маршрутни карти – тол услугата, която ще предлага Агенция “Пътна инфраструтура”, има възможност фирмите да заяват маршрутните си карти до 7 дни предварително и така да планират разходите си за седмица напред. Необходимо е само да си направят регистрация в системата с електронен адрес. Ако не се регистрират – маршрутната карта ще може да се купува до два дни предварително.
Тол калкулаторът дава възможност на превозвачите да изчислят на база тестови тарифи и тестовия обхват на тол системата разходите си за типичните маршрути и типичните си превозни средства.