Компанията помага на родни производители да стигнат до чужди пазари
Български производители изнасят хляб в Румъния, олио в Гърция, а в Германия - български суров здравословен десерт. Достъпът до чужди пазари за българските фирми е подпомогнат от “Лидл”, а родни производители изнасят още млечни и месни продукти, алкохол и др.
Благодарение на партньорството си с “Лидл”, те са успели да продадат български артикули за над 30 млн. лв. през 2018 г., което е 100% годишен ръст, обясни Милена Драгийска, изпълнителен директор на “Лидл България”.
Инициативата започва от Румъния с осем български фирми през 2012 г. Със седем от тях “Лидл” все още е партньор.
“Приветствам всички усилия, които правят търговските вериги и конкретно “Лидл” в подкрепа на българските производители. Бих искала да поздравя “Лидл” за контрола на качеството на продуктите, които продават, защото потребителите имат нужда от качествени продукти по всяко време”, заяви земеделският министър Десислава Танева.
“Успехът на подобен износ е свързан със сигурност и с популяризирането на България като кулинарна дестинация. Тук принос може да има и туризмът. Опитвайки от българските продукти по време на отпуската си тук, а после с надежда да го потърси и в своята държава”, каза Драгийска.
“Лидл” успява да достигне над 80% ръст от 2016 г. до 2018 г., като вече помага на 36 производители на 109 артикула да достигнат до чужди пазари. През 2016 г. износът възлиза на 13 млн. лв., година по-късно е 15 млн. лв., след това се удвоява.
“Ако цифрите за 2018 г. са впечатляващи, то очакванията ни за 2019 г. са още по-високи. До края на септември 2019 г. 36 български производители са успели да реализират продажби в търговската мрежа на “Лидл” в Европа на обща стойност почти 24 млн. лв. Сред тях са и нови пазари като Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия”, похвали се още Драгийска. И добави:
“С това показват, че когато качеството е такова, каквото трябва да бъде, имаме отлична цена и иновации в продуктите, резултатът няма как да не е такъв”.