"Боинг" (Boeing Co.) обмисля по-нататъшно намаляване или дори прекратяване на производството на самолети от модела 737 Max на фона на нарастващата несигурност относно завръщането в полет на този тип машини, като компанията може да обяви окончателните си решение още в понеделник, съобщава "Уолстрий джърнъл", цитирайки източници, запознати с въпроса.
Ръководството на "Боинг" все повече вижда възможността да направи пауза в производството на 737 Max като най-приложим вариант, след управителният борд на производителя на самолети се събра в неделя на съвещание в Чикаго, посочиха същите източници. Подкрепата за спиране на производството идва само дни, след като американските регулатори предупредиха аерокосмическия гигант, че е определил нереалистични очаквания относно получаването на тяхното одобрение за възстановяване на полетите на компрометирания модел, информира БНР.
Намаляването на производството би увеличило разходите на "Боинг" и би довело до допълнителни такси, тъй като постоянните разходи ще трябва да бъдат разпределени между по-малко самолети. Това би могло също така да доведе до съкращаването на работни места, както и по-нататъшни проблеми за авиокомпаниите, засегнати от принудителното приземяване на флотилия от около 800 самолета от модела 737 Max по целия свят, което вероятно ще се разпростре и през 2020 година.
Глобалните авиационни регулатори приземиха самолетите Max през март след втори фатален инцидент с този модел в Етиопия. Тази катастрофа последва подобен смъртоносен инцидент със самолет 737 Max в Индонезия само пет месеца по-рано, като при двете катастрофи загинаха общо 346 души.
През октомври "Боинг" заяви, че може да се наложи замразяване на производството или по-нататъшното му намаляване, ако федералното одобрение на софтуерните програми за контрол на полетите на 737 Max и промените в обучението продължат и през 2020-а година.
По-рано този месец шефът на Федералната авиационна администрация (FAA) Стивън Диксън заяви пред бизнес телевизия CNBC, че самолетите Boeing 737 Max няма да получат разрешение за полети от американските авиационни регулатори до следващата година. Това беше обявено, след като документ на Федералната авиационна администрация, публикуван по време на изслушване в Камарата на представителите показа, че FAA е прогнозирала повече от дузина фатални катастрофи на модела Boeing 737 Max след първите две смъртоносни катастрофи с този самолет.
Диксън добави, че неговият екип в момента преглежда софтуера на самолета и "валидирането на начина, по който е разработен софтуерът".
Дори ако FAA одобри подновяване на полетите на тези самолети, авиокомпаниите по света ще трябва да вземат вече съществуващи самолети, които са приземени принудително от март и да обучат хиляди пилоти на подобрения от "Боинг" софтуер за контрол на полета на този модел.