Двете модни марки Dior и Fendi ще плащат рекордни наеми за бутиците си в най-популярното в света търговско пространство Галерия "Виктор Емануил" в Милано. Двете компании спечелиха безпрецедентен търг, пише "Гардиън".
Френската модна къща Dior ще харчи малко над 5 млн. евро годишно през следващите 18 години, за да наеме магазин в центъра на елегантната мраморна аркада със стъклени сводове, докато италианската компания ще плаща 2.4 млн. евро за новите си помещения.
Търгът бе първият по рода си за сграда публична собственост в Италия, предаде economic.bg.
Началната цена на търга, проведен от съвета на Милано, за новия магазин на Dior, който в момента е нает от Versace, беше 950 000 евро, като 36 оферти бяха по-високи, получени сред шестима пазарни конкуренти, преди офертата на Dior да бъде приета.
Малко по-малкият магазин, наемът за който започна от 872 000 евро и в момента е дом на Armani, беше спечелен от Fendi след 28 оферти.
Целта, поставена от общинския съвет на Милано, да генерира 40 млн. евро годишно наем от туристическата аркада, която свързва катедралата на Милано (Дуомо) с операта Ла Скала, е по-постижима, заяви Роберто Таска, съветникът по държавна собственост, пред италианската преса.
„Механизмът на търговете се оказва много изгоден за общината“, каза той. „Галерията става все по-привлекателна и пристигането на големи международни марки свидетелства за усилията на администрацията в публичния сектор и показва също, че ако харчите добре, създавате условия да имате приходи за инвестиции в града.“
Търговският пасаж е сред най-натоварените в Италия и от години е домакин на луксозни марки, сред тях са Prada, Louis Vuitton и Tod's, както и известната сладкарница Pasticceria Marchesi.