Новите автомобили, продавани във Великобритания, произвеждат повече въглероден двуокис отколкото старите модели, показва ново проучване, което стига до извода, че индустрията прави отстъпление в борбата със замърсяването на околната среда, предава БНР.

Новите автомобили по принцип отговарят на последните стандарти на допустимите нива на емисии на вредни газове, но голямото увеличение на търсенето на по-големи, по-тежки модели означава, че се увеличават емисиите на тези газове, според проучване на потребителската група Which?.

Лиса Барбър, редактор на списанието на Which?, заявява за „Гардиън“, че е шокиращо, че тестовете са показали увеличение на нивото на въглероден двуокис от последните модели, продавани на британските клиенти.

Майк Хоус, изпълнителен директор на Дружеството на производителите и търговците на автомобили обаче заяви, че „не може да коментира резултатите от неофициални тестове, проведени от търговски организации, които използван неясни технологии“.

Дъг Пар, учен от „Грийнпийс“, пък каза, че данните показват, че правителството трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили още през 2030 години – 5 години по-рано от планираното – и че не може да се разчита само на добрата воля на индустрията да намали емисиите на вредни газове.