Спират рекламата в чужбина, това лято туризмът ще разчита на българи
През седмицата ще се разработят подробни правила за ваучерите, които туроператорите ще издават на клиентите си с платени вече, но провалени екскурзии и почивки, съобщи министърката на туризма Николина Ангелкова.
Те ще са със срок за използване до 24 месеца, като туроператорите трябва изрично да впишат в тях същите условия като за вече предплатените от клиента екскурзии. Това включва хотелите да са със същите звезди и стойността на целия пакет да е идентична.
В непубликувания все още Закон за извънредното положение има специален член, който гласи, че има временна отмяна на условията, при които се възстановяват пари по Закона за туризма. При изцяло или частично платени туристически пакети досега туроператорите бяха длъжни да възстановят безусловно платената сума, ако клиентът откаже екскурзията или почивката до 14 дни преди началото й. Още преди две седмици туроператорите заявиха, че хората масово са започнали да си изтеглят парите и това заплашва с фалит целия бранш. Идеята да се дават ваучери, вместо да се връщат пари, дойде от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенции в България.
Тези ваучери вероятно ще бъдат въведени още до края на седмицата. В момента се разработва вариант за още един вид ваучери, които работодателите да раздават на служителите си. Те ще са за лятна почивка в България. Според министърката това лято туристическите обекти у нас ще разчитат изключително само на родни туристи. Засега е спряна рекламата на страната в чужбина и се разработва стратегия за рекламиране само в България.