С 44,81 процента са намалели продажбите на употребяваните леки автомобили (категория М1) у нас през март, когато ни връхлетя пандемията от коронавирус. Това сочат данните на регистрациите на пътните превозни средства на КАТ от началото на годината. През третия месец на 2020-а са регистрирани 11 027 леки автомобили нов внос, докато през март 2019-а те са били 15 969. Това означава, че в България са продадени с 4942 по-малко леки употребявани возила през март 2020-а спрямо същия период на миналата година.

При употребяваните лекотоварни машини (категория N1) регистраците през първите три месеца на тази година са 4590, докато през 2019-а са били 5552 бройки.
Общо за първите три месеца на 2020 са регистрирани 40 902 употребявани леки коли и 4590 употребявани лекотоварни (общо 45 492). През 2019-а леките автомобили на старо до 1 април са били 47 420, а лекотоварните - 5552 (общо 52 972). Това означава, че през първите три месеца на тази година общо са купени със 7480 машини на старо по-малко.
При новите автомобили ситуацията е следната: В категорията на леките коли са регистрирани до 1 април 5972 возила, докато през същия период на 2019-а те са били 7806 или сега са с 1834 по-малко или разликата е минус 31,70 процента. Ако се вземат регистрациите в категория М1 само за март, то регистрациите на новите леки коли през кризисния март са едва 1609! През миналата година за март продажбите са били 2892. Това означава, че спадът за март през тази година спрямо същия месец за миналата са стряскащите 79,7 процента.
През първите три месеца на 2020-а са регистрирани 1358 нови лекотоварни автомобили (категория N1), докато миналата година те са били 2088. През март тази година са купени едва 365 нови лекотоаврни машини, докато през 2019-а стастиката показва, че те са били 736 или два пъти повече от сега.
С най-много регистрации на нови автомобили за първите три месеца на годината е Skoda с резултат от 828 бройки (827 M1, 1 N1). В челната тройка влизат Dacia със 745 (330 M1, 415 N1) и Toyota със 743 (685 M1, 58 N1). В Топ 10 на най-популярните марки в България в края на първото тримесечие са Volkswagen (655), Renault (554), Nissan (493), Peugeot (454), BMW (302), Mercedes (276) и Kia (270).