Китайският пазар на леки автомобили регистрира силен ръст през март, след като възобновяването на бизнеса набра скорост на фона на продължаващото овладяване на епидемията от COVID-19, предаде "Радио Китай".

По последни данни на Асоциацията на китайските автомобилостроители, общите продажби на дребно миналия месец са достигнали 1,04 милиона бройки, като това представлява 300-процентен ръст в сравнение с февруари. Над 90 процента от малките автомобилни търговци са подновили работа, като продажбите се осъществяват предимно онлайн.

Пазарът на едро също регистрира растеж. Там продажбите на електромобили са скочили с 400 процента в сравнение с предходния месец и са били 56 000 бройки за март.

Поради множество фактори продажбите на автомобили в Китай намаляват две поредни години. Заради епидемията от COVID-19 пък търговията на дребно в сектора е спаднала с 40,8% на годишна база през първите три месеца на годината, съобщиха още от асоциацията.

За да подкрепи пазара, правителството обяви мерки в подкрепа продажбите на нови автомобили, включително разхлабване ограниченията за закупуването им в определени градове, и насърчаване на пазара на коли втора употреба. Пекин също така реши да удължи с още две години срока на субсидиите и данъчните облекчения за автомобили с нови енергии, които трябваше да бъдат прекратени в края на 2020 г.