Пликове от луксозни бутици в ръце с ръкавици: един от най-големите търговски центрове в света, популярният и лъскав мол "Дубай" (Dubai Mall) вчера отвори врати със строги ограничения, наложени от емирството на фона на пандемията на коронавирус, разказва Франс прес.
На един от големите главни входове, където клиентите са свикнали да поверяват своите 4х4 или поршета на портиера, служителите носят черни тениски с надпис "Добре дошли отново", предава БТА.
С усмивка и инфрачервен "пистолет", насочен към челото, те посрещат посетителите, за да премерят температурата им, тъй като треската е един от основните симптоми на инфекция с COVID-19.
Разположен в сърцето на града, мол "Дубай" не е просто търговски център. Той е една от основните атракции на бедното на петрол емирство, което натрупа богатство и световна известност чрез своите фараонски проекти и диверсифицирана икономика - от туризъм до международен транспорт, финанси и недвижими имоти, отбелязва АФП.
С повече от 1300 магазина, разположени на площ от над един милион квадратни метра, и около 80 милиона посетители всяка година, това е най-големият и най-посещаван търговски комплекс в света, според собственика му, гиганта за недвижими имоти Емаар (Emaar).
В съответствие с ограниченията, наложени от властите, киното, ледената пързалка и дори големият фонтан на мола, който е популярен туристически кът, ще останат затворени до ново нареждане.
Врати все още няма да отвори и наблюдателната платформа "На върха", разположена на 124-ия и 125-ия етаж на най-високата кула в света "Бурдж Халифа", намираща се в съседство с търговския център.
Туризмът е ключов сектор от икономиката на Дубай, който през 2019 година посрещна над 16 милиона чуждестранни посетители. Тази година емирството се надяваше на около 20 милиона, преди да избухне пандемията, припомня АФП.