6 са отворените оферти в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунел под Шипка.

Предвижда се изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор е 6 243 600 лв. без ДДС.

Отворените оферти са на :

Обединение Консултанти Шипка 1, с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, “ПИ ЕС КОНСУЛТ” ЕООД и „КОНТПАС“ ООД;

„ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА“ ДЗЗД, с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив“ ЕООД, „Инфра контрол“ ЕООД, „Инфрапроект консулт“ ЕООД и „Метроконсулт БГ“ ЕООД;

ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА“, с участници: „СТРОЛ – 1000“ АД и „ИНФРАМ“ АД;

ДЗЗД ПЪТКОНСУЛТ 2000 ТРИ ЕС ИРД, с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД, „ТРИ ЕС“ ЕООД и ИРД инженеринг С.р.л.;

ДЗЗД ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО, с участници: ТРАНСКОНСУЛТ-БГ ООД и СВЕКО ЕНЕРГОПРОЕКТ АД;

ШИПКА ПИИ-SGS 2020, с участници: „Пътинвест-инженеринг“ АД, „СЖС Чехия“ ООД и „Гарнетс БГ“ ООД.

Тунелът под вр. Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Предвижда се проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).