Недобронамерени лица приканват по имейл за споделяне на банкови детайли
В "Енерго-Про" са постъпили сигнали от клиенти за получени имейли от нейно име, които съобщават за „надвзети“ суми и приканват за споделяне на лична информация и последване на зловреден линк с цел възстановяване на сумите, съобщават от компанията.
"Енерго-Про", което обслужва Североизточна България, се разграничава от тези недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите. Компанията осведомява, че при необходимост от възстановяване на суми, тя ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане. Възстановяване на суми в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в център за обслужване на клиенти или чрез имейл до [email protected], подписано с квалифициран електронен подпис. Компанията няма практика да изисква по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел.
Фишинг атаките представляват изпращане на измамни имейли или други електронни съобщения, за да бъдат заблудени потребителите с цел получаване на техните конфиденциални данни. След като им бъде върната желаната информация, хакерите получават достъп до пароли и финансови услуги, използвани от предоставилите данните, като по този начин биха могли да откраднат пари, блокират акаунти, злоупотребят с профили.
При съмнения за достоверност на кореспонденция с описан подател "Енерго-Про" и при други възникнали въпроси, компанията препоръчва клиентите да използват контактите на официалната интернет страница на компанията: https://energo-pro.bg/bg/kontakti.