3 са отворените оферти в откритата тръжна процедура за избор на строителен надзор при изграждането на връзка на разширеното трасе на път I-8 с реконструиращия се граничен контролно-пропускателен пункт „Калотина“, съобщиха от пресцентъра на АПИ. Дължината на връзката ще бъде около 90 м. В момента се извършва модернизация на трасето от първокласния път в участъка между Калотина и Драгоман (от км 1+000 до км 15+500), част от бъдещата автомагистрала „Европа“.

Индикативната стойност на поръчката за строителния надзор е 12 770 лв. без ДДС. Отворените оферти са на:

• „Трансконсулт – БГ“ ООД

• „Пи Ес Консулт“ ООД

• „КОНСУЛТ ИНЖЕНЕРИНГС“ ЕООД

В момента се провежда и обществена поръчка за изпълнител на проектирането и строителството /инженеринг/ на отсечката. Избраният изпълнител ще трябва да изготви технически проект, проект на подробен устройствен план /ПУП/, да осъществи авторски надзор и да изгради участъка. Необходимо е съществуващото трасе на път I-8 между ГКПП „Калотина“ и 1-ви км да бъде модернизирано и да се свърже както с изграждащия се участък от бъдещата автомагистрала, така и с новопроектиращата се пътна част на ГКПП. Прогнозната стойност на поръчката е 980 541 лв. без ДДС.

Бъдещата АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път, която в участъка между граничния пункт и Сливница ще преминава по разширеното трасе на път I-8, е с дължина 48 км и е разделена на три участъка. В момента се изграждат два участъка от Калотина до Драгоман /14,5 км/ и от Драгоман до Сливница /17 км/. Строителните дейности на участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман стартираха в средата на февруари 2020 г. и към момента се работи усилено на обекта. Изграждането на отсечката между Драгоман и Сливница започна през май миналата година и на обекта се работи с пълна мобилизация. Завършването на отсечката по договор е 2021 г., но при ускорените темпове, с които се работи в момента и в случай че не възникнат допълнителни и непредвидени затруднения, е възможно строителството да приключи по-рано от предвиденото - до края на тази година.

За третия участък от бъдещата автомагистрала „Европа“ от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента /с дължина 16,16 км/, който се развива по нов терен, е изработен технически проект с ПУП-Парцеларен план. Техническият проект е приет от ЕТИС на АПИ и е окончателно предаден, окомплектован и съгласуван със засегнатите експлоатационни дружества и ведомства. Във връзка с поетапното влизане в сила на кадастралните карти за всяко едно засегнато от автомагистралата землище е необходимо актуализиране на изработения ПУП-Парцеларен план, след което ще се предприемат действия по неговото прoцедиране, съгласно Закона за устройство на територията.