"Нестле" (Nestle) планира да плати 2 милиарда долара, за да придобие изцяло производителя на лекарството при алергия от фъстъци "Еймюн теръпютикс" (Aimmune Therapeutics), като швейцарската компания се опитва да разшири бързо растящия си здравен бизнес, съобщи Ройтерс.
Известна с шоколадовите си десертчета "КитКат" и разтворимото кафе "Нескафе Нестле" създаде подразделението "Нестле хелт сайънс" (Nestle Health Science) през 2011 година, за да създаде нова бизнес територия между фармацията и хранителната промишленост.
"Нестле" посочи в съобщение, че предложението й за "Еймюн" оценява калифорнийската компания, с която работи от 2016 година и в която има дял от около 25,6 процента, на 2,6 милиарда долара.
"Еймюн" има 261 милиона долара в брой и 134 милиона долара дълг. С предварителната ни инвестиция в "Еймюн" на стойност 473 милиона долара, ще направим кешово плащане от малко под 2 милиарда долара, каза пред Ройтерс шефът на "Нестле хелт сайънс" (Nestle Health Science) Грег Бехар.
Според "Нестле" до 240 милиона хора по света страдат от хранителни алергии, като най-честата е алергията от фъстъци, а с "Еймюн Нестле хелт сайънс" ще разполага с опции за превенция, диагноза и лечение, каза Бехар.
Лекарството "Палфолция" (Palforzia) на "Еймюн" за преодоляване на алергията от фъстъци наскоро получи одобрение от САЩ за деца. То има потенциал за продажби от 1 милиард долара, каза Бехар.
"Нестле хелт сайънс" е на път да удвои продажбите си до 2022 година спрямо 2 милиарда швейцарски франка (2,21 милиарда долара) през 2014 година, а се очаква да приключи 2020 година с продажби от 3,3 милиарда швейцарски франка, допълни той.