Мащабна дискусия за достоверността на тв рейтингите предлагат от Сдружението за модерна търговия. Тя трябва да е основана на най-добрите световни практики и опита, експертизата, отговорността и изискванията на всички участници в този процес – телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.
Идеята е продиктувана от факта, че обективното измерване на тв аудиторията е важен ориентир за рекламодателите, възможност да планират и управляват добре своите рекламни бюджети, да насочват кампаниите си и да отчитат ефектите от тях.
От сдружението припомнят, че дълго време у нас съществуваха две агенции за пийпълметрични данни, а от месец май рекламната индустрия разчита на един доставчик - "ГАРБ Аудиенс Межърмент България". Въпреки това обаче все още има съмнения в обективността на измерванията, твърдят от сдружението.
"Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е и сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда", се казва в позиция на сдружението, изпратена до медиите.
Тъй като то е обединение на големи рекламодатели, приема достоверността на пийпълметричните данни не като вътрешна за рекламния пазар тема, а като важно изискване за прозрачност на средата. Затова и настоява за мащабна дискусия по тази тема.
Поводът за позицията е становище на "Би Ти Ви Медия груп" и на изпълнителния му директор Флориан Скала, обявено преди месеци, с което медийната компания поиска одит на пийпълметричната агенция и създаването на Комитет на индустрията, в която да бъдат представени рекламодателите, рекламните агенции и телевизиите. Становището беше разпратено до всички засегнати страни и продължава да се обсъжда от тях.
По този повод със своя позиция излезе и Американската търговска камара в България, която "намира за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки".