На провеждащото се в момента Трето международно изложение за внос в Шанхай могат да се видят разнообразни храни и занаятчийски изделия, много от които идват от развиващите се страни ----- бира от Ангола, килими от Иран, сапуни от Ливан и други. Един афганистански търговец каза пред журналист на Китайската медийна група: „Надявам се да намеря голям клиент в експото“, съобщава Радио Китай.
По време на предишните две издания на изложението се включиха повече от 100 средни и малки предприятия от 20 от най-слаборазвитите страни по света. През тази година китайската страна също предостави достатъчно улеснения за участието на най-слаборазвитите страни, включително безплатни щандове, транспорт на стоките за изложението и други. Този път 30 от най-слаборазвитите страни се представят на изложението. Това е особено ценно и нелесно на фона на пандемията от COVID-19, която нанася сериозен удар на световния икономическо-търговски обмен.
Според публикуваните от Световната търговска организация през август данни през второто тримесечие на тази година световната търговия е отбелязала исторически спад и е достигнала най-ниското ниво от 2007 г. насам. Прогнозата на ООН показва, че през тази година 71 милиона души по света ще изпаднат в абсолютната бедност. Целта на устойчивото развитие до 2030 г. е изправена пред сериозни предизвикателства. Преодолявайки негативното влияние от пандемията в срок, Китай провежда изложението за внос, за да сподели пазарни възможности и шанс за развитие с различните страни, както и даде тласък на развиващите се страни.
„В Китай има много хора. Само ако нашият чай е качествен, то ще има търсене“, каза един търговец от Мианмар. Всъщност Китай представлява не само потенциален голям пазар, но и шанс за развитие.
В публикуваните от ЦК на ККП Препоръки за 14-ия петгодишен план се набляга на идеите за иновации, отвореност, сътрудничество, което ще помогне за намаляване на негативното влияние върху световната търговия, оказвано от вълната, възпрепятстваща глобализацията. Чрез платформата на експото Китай се стреми да превърне вътрешния пазар в световен. Китай, стремящ за общо отваряне и развитие винаги е бил шанс и надежда за света.