Само 7% от българите никога не посещават заведения за бързо хранене, 45% се хранят там поне веднъж седмично, а 15% - няколко пъти месечно. Това показва изследване на "Нилсен Адмосфер България" и "Български национален панел" по метода за онлайн събиране на данни сред 500 участници над 15 години, използващи интернет, публикувано днес от capital.bg.

Анкетираните, които поне понякога посещават заведения за бързо хранене, консумират fast food, защото "там се предлага вкусна храна"(42%). Подобен процент отиват там заради "бързото обслужване" и "спонтанно", когато са гладни. Голяма част от участващите в проучването (37%) избират fast food, защото е близо до мястото, където се намират (дома или офиса). Повече от една четвърт оценяват добрите цени.

Запитаните най-често посещават заведенията за бързо хранене, за да обядват (69%) - характерен избор за жителите на големите градове. Близо една трета от клиентите си купуват закуска (особено в по-малките селища), 26% - вечеря (предимно столичани), а 11% от тях се спират "заради различни вкуснотии".

При 28% от участниците в проучването преобладава консумацията директно в заведението, а 18% обикновено купуват храната за вкъщи. Повече от половината запитани обаче понякога консумират храната на място, а друг път я отнасят у дома (в отговорите няма значително преобладаваща опция).

Преобладаващата част (78%) от посетителите на заведенията за бързо хранене са наясно и с техните негативи. Те смятат нездравословната храна за най-големия им минус. Следват високото производство на пластмасови отпадъци и струпването на голям брой хора. Непренебрежими недостатъци са и културата на хранене, която насърчава бързата консумация, неудобната среда, както и неподходящите предложения за хора с алергии или други здравословни ограничения.

Според 43% от участващите в проучването на "Нилсен Адмосфер България" най-популярни са заведенията, предлагащи дюнер кебап (Aladin Foods, Mimas и др.). За McDonald's и KFC са гласували по 25% от участниците, а 26% предпочитат по-малките заведения (щандове), част от които принадлежат на местни компании.

Веригата Hesburger оглавява топ 3 на най-големи рекламодатели за периода януари - септември 2020 г. с 2.3 млн. лв. Втори е McDonald's с реклама за над 861 хил. лв., а трети - KFC с над 457 хил. лв., отчита рекламният мониторинг на Ad Intel от "Нилсен Адмосфер България".