Козметиката е една от най-бързо растящите и най-обещаващи индустрии в Китай. Приходите от търговия на дребно в сектора достигнаха 45 милиарда долара миналата година, като се очаква да надвишат 60 милиарда през следващите три години, съобщава Радио Китай

„Поколението Z и родените след 2000 г. заемат 29% от населението на Китай, както и съставляват 59% от потреблението на козметика в страната“, казва експерт.

С подобряването на качеството, стратегиите и растящата роля на онлайн пазаруването, местни марки като Perfect Diary и Florasis се доближават все повече до сърцата, а и джобовете, на младите китайци.

По време на промоционалните кампании за Празника на необвързаните, продажбите на Perfect Diary се класираха на първо място при цветната козметика. Що се отнася обаче до луксозни продукти, китайските марки се изправят пред силна конкуренция в лицето на чуждестранните марки.

„Някои топ японски и южнокорейски марки заемат до 20% от пазарния дял. В Китай например, козметиката на Perfect Diary заема около 5-6%, което означава, че има огромен потенциал“, казва друг специалист.