Икономическата криза, породена от пандемията, не е успяла да засегне А1 България. Това показват финансовите резултати на телекома за 2020 г., според които има ръст на приходите и печалбата. От компанията посочват, че добрите резултати се дължат на стабилно развитие в мобилния сегмент и силен ръст при фиксираните услуги. Тома основен принос имали ICT предложенията за бизнеса, ексклузивното спортно съдържание и търсенето на по-висок клас услуги, свързени с бърцзия интернет.
Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 6,3% до 402,3 млн. евро на годишна база, а общите приходи са 513,8 млн. евро, което е ръст от 5,7%. Печалбата преди данъци, и амортизация е стигнала 192,4 млн. евро - с със 7,3% повече оттази за 2019 г. При фиксираните услуги има ръст с 11,4% до 131,3 млн. евро.
Годишният приход от фиксирана линия се е качил до 13,7 евро, което е увеличение с 2,2%, а броят на клиентите са вдига до 1,081 млн. Основен принос има ръстът при абонатите на домашен интернет до близо 480 000.
Продукти като А1 Net Protect, успешните продажби на нови услуги на съществуващи клиенти и инвестициите в развитието на мобилната мрежа довели до нарастване на приходите от мобилни услуги с 4% до 271 млн. евро.
Средният приходи от клиент се е вдигнал до 6 евро. През миналата година компанията е направила значителни инвестиции в своята мрежа, за да се справи с натоварването по време на първите извънредни мерки през месец март и да се подготви за стартирането на 5G през ноември.
5G мрежата на телекома работи в София и Бургас, а през тази година ще обхване всички населени места с над 10 000 жители и основните курорти.
A1 посочва, че ще инвестира над 780 млн. лева в своята мрежа през следващите четири години. Фиксираната мрежа на телекома също продължава да се разширява като през 2020 година към нея са добавени 10 нови града и близо 60 000 домакинства.