Чартърните авиокомпании са пред фалит, ако държавата не ги подпомогне с между 15 и 20 млн. лв. Това заявиха от Асоциацията на българската авиационна индустрия. Те дадоха пресконференция ден след като Асоциацията на българските авиокомпании оповестиха писмо до премиера и петима министри с предложения за подпомагане на търговската авиация.
От асоциацията на малките авиокомпании заявиха, че чартърните са около 30 с общо 60 самолета. През летния сезон те летят предимно от и до България, но през зимата се изнасяле на външни пазари. Сега заради пандемията това е невъзможно, каза Анелия Маринова от авиокомпания Fly2Sky. Според нея разходите на една малка авиокомпания за месец са 500 000 лв., тъй като дори самолетите да са на земята се плаща лизинг, те се поддържат в състояние да са готови да летят, обучава се персонала.
Председателят на асоциацията Тодор Иванджиков заяви, че има опасност страната ни да остане без самолети, ремонтни авиобази, без компании за наземно обслужване, пилоти и инженери. А възстановяването ще бъде много по-скъпо.
Колкото повече са бави помощта, толкова повече пари ще трябват, каза той.
Бяха изнесени данни, че от близките до нас страни Хърватия е подпомогнала авиацията с 12 млн. евро, Румъния с 62 млн. евро, а Гърция – със 120 млн. евро.
От министерстото на транспорта заявиха, че се разглеждат предложенията от двете организации на авиацията, когато има решение, то ще бъде съобщено.