"Софийска вода" ще инвестира 38,9 млн. лв. през тази година, с които ще бъдат изградени и рехабилитирани 42 км водопроводи и 3 км канализационна мрежа. Това съобщи на брифинг изпълнителният директор на компанията Васил Тренев.
Специален фокус в работата по поддръжката и оптимизацията на мрежата е намаляване на водните загуби, които за 2020 г. са били около 41,63%, което е с три процента по-малко от предходната година. Компанията си поставя за цел да слезе под 40 на сто загуби, като за тази година предвижданията са 39,8 за 2021 г. Преди 10 г. технологичните и търговските загуби са 60%.
Станислав Станев, зам.-изпълнителен директор на дружеството, каза, че "Софийска вода" работи по два много важни проекта, за да гарантира дългосрочното качество на водата. Първият проект е за водоснабдяването на Панчарево и Кокаляне. От няколко години се работи за поетапното водоснабдяване от "Бели Искър" на тези две населени места. През 2020 г. е направена голяма крачка за реализирането на този проект. Изградени са 2,1 км - от с. Бистрица до вилна зона Беликата. През тази година работата продължава активно, така че клиентите да могат да пият от най-хубавата вода в България от язовир "Бели Искър", посочи Станев.
През миналата година "Софийска вода" е изградила мобилна пречиствателна станция, с която да гарантира водоснабдяването на високите зони на Владая и Мърчаево, които в определени периоди от годината, заради промяна в качеството на речното водохващане, са имали притеснения с качеството. С тази пречиствателна станция ние гарантираме, че те винаги ще имат добро качество на водата, посочи Станев.
Той презентира и с видео как се рехабилитира водопровод, който захранва централната градска част към резервоар Лозенец, на "Симеоновско шосе". Това е технология, с която на място се изгражда тръба в съществуващия водопровод и така се гарантира още 50 г. живот на съоръжението.
От дружеството обявиха, че през следващите дни сайтът на "Софийска вода" ще има нов дизайн, който ще е много по-добре визуализиран и ще дава много нови възможности на клиентите. Сайтът ще дава възможност за чатразговор с телефонния център на дружеството за по-бързо обслужване на клиентите. Ще има възможност и за директни разплащания чрез нов виртуален терминал. "Софийска вода" ще предлага на клиентите си и мобилно приложение "Моята вода", което ще има същите функционалности като сайта. Апликацията ще предоставя визуализация на консумацията на вода на всеки клиент на дружеството, който има дистанционни водомери.
От компанията отчетоха и какво е направила "Веолия" през последните 10 г. Инвестиралини са 480 млн. лв., поддържаната мрежа е над 6000 км, близо 650 км са новите и подменените водопроводи, 90 км е дължината на новоизградената канализация през последните десет години. "Софийска вода" осигурява 5400 литра пречистена вода в секунда и прави над 10 000 анализа за качеството на питейната вода по над 50 индикатора за контрол на състава и качеството на месец, отчетоха още от дружеството.