„Твърдението, че търговските центрове са в упадък не важи за китайския пазар. По време на пандемията много китайци отново се наслаждават на пазаруването във физическите магазини“, се казва в скорошна статия американския вестник „Уолстрийт джърнъл“, цитирана от Радио Китай.
Китай отдавна е поставил под контрол епидемията от новия коронавирус. Това е единствената икономика, която осъществи ръст през 2020 г. Поради ограниченията в туризма много китайци не могат да излязат в чужбина. Това означава, че те харчат пари в Китай, които вероятно биха похарчили в Европа, Япония и САЩ.
Статистически данни показват, че през 2019 г. китайските потребители са похарчили около 64 милиарда евро за луксозни стоки, което е два пъти повече от разходите им за такива в страната. А през миналата година този модел на потребление се промени. Китайците са закупили луксозни стоки за 47 милиарда евро, което е три пъти повече от разходите им в чужбина.
В статията се казва, че през миналата година продажбите и посещаемостта на магазините в Китай са реализирали V-образно възстановяване. Данните показват, че през първото тримесечие на тази година продажбите на дребно са се увеличили с 34% на годишна база, а наемите в търговските центрове са поскъпнали с 0,2% на годишна база.