Трагичният инцидент от 15 януари, при който при челен сблъсък на два товарни влака с 60 км/ч,  двама души загинаха, беше върха от серията инциденти, при които имаше опожаряване на вагони и също загинаха хора. 

Още като седнах на стола на министъра на транспорта разбрах, че тази тенденция трябва да бъде пресечена. Това заяви Гроздан Караджов в транспортната комисия в парламента в отговор на депутатски въпрос.

От анализите, които били направени, се откроили няколко причини. Едната е изключението, че може да се минава на червен светофор. То е записано, но като изключение, но в последно време станало всекидневие. това се случва на така наречените "развързани" гари, тоест, които са в модернизация и ремонт и системите са изключени. Тогава движението се управлява ръчно. Имало я тази практика и в междугарията. Забранихме минаването на червен светофор, каквито и да са обстоятелствата. 
Нарушения са допускали и при така наречените индустриални жп линии (клонове). При тях редът за влизане в главната линия е да се върне в гарата и да се закачи на осигурителната техника. Станало ясно, че има договаряния с диспечера директно да се минава от индустриалния клон върху линията. Докато се е стигнало до деня, в който диспечерът е излязъл за баничка за половин час и забравил да каже на колегата си, каза Караджов. Такова директно влизане вече е забранено, а е разпоредено на НКЖИ да купи така аречените изхвъргачи, които, ако влакът се опита да влезе в главната линия, го препращат в резервна с 5 км в час.

"Като не можем да разчитаме на отговорността на служителите, ще разчитаме на технически мерки.
Започнахме инструктажи, полагат се изпити, те ще се въртят на всяко тримесечие, докато средата влезе в дисциплинираната си форма, както трябва да бъде", заяви още Караджов.

В първите 2 седмици след инцидента имаше много нарушения, Национална компания "Железопътна инфраструктура"  е освободили 8 души, които са ги направили, не е имало жертви, но е имало скъсване на стрелки и други поражения на инфраструктурата.

"Това е политиката на нулева толерантност - при първо нарушение се уволнява", каза министърът, но даде пример и с кантонер, който е открил спукана релса, не е проспал часовете, в които трябва да обхожда жп участъка си. Този железничар ще бъде награден. 

От 4-5 дни нямало инциденти, но проблемът е, че хората ще се изтощят. Трябва ни европейска система за управление на железопътния трафик, но тя струва много пари, а и въвеждането й може да стане в рамките на 10 години.  сме наказвали никого. Най-новата система е, че една част от нея е по жп линията, а другата - в локомотива и си обменят информация. Така че освен, че диспечерите ще видят нередност, самата система ще спре и влака. Такива има монтирани на броени локомотиви и на обновените участъци, които се строят с европейско финансиране.