Произведени са ръчно 450 екземпляра, само депозитът е 300 000 евро
През 1998-а, три години след фалита на Bugatti, Volkswagen придобива марката - малко след като купи Bentley и Lamborghini. За шефа на германската група Фердинанд Пих това бе истинска детска мечта - да върне предишната слава на Bugatti, чиято история е изпъстрена от страхотни модели с изключително изтънчена механика.
След закупуването на Chateau Saint-Jean в Молсайм - историческия дом на Bugatti, Volkswagen
започва работа върху хиперавтомобил
с изключителна производителност. За целта е разработен двигател W18!
На автомобилното изложение във Франкфурт през 1999 г. е представен прототипът EB 18/3 Chiron. Със своята механика, поставена в централна позиция, той се откроява от другите концептуални спортни коли.
На следващата година е изложен на салона в Женева прототипът EB 18/4 Veyron.
Този хиперавтомобил е кръстен на френския пилот Пиер Вейрон, който се е състезавал от 1933 до 1953 г. и е работил за Bugatti и по-специално като тестпилот и инженер по разработките. През 1939 г., споделяйки волана на Bugatti Type 57C Tank с френския пилот Жан Пиер Вимил, той печели легендарното състезание за издръжливост “24-те часа на Льо Ман”.
С този концептуален модел стилът на производствения Veyron става все по-ясен. От друга страна, двигателят, смятан за твърде внушителен,
губи два цилиндъра и става W16
В действителност той е разработен в атмосферна версия за друг концептуален автомобил на германската група - Bentley Hunaudieres.
От последния Bugatti се взимат задвижването на всички колела и 20-цоловите колела, огромен размер за времето си.
Фердинанд Пих поставя летвата много високо за Veyron, тъй като той “моли” своите инженери да развият невероятната мощност от 1001 к.с.
и да надхвърлят максималната скорост от 400 км/ч!
Технологичното предизвикателство е значително. Компанията Michelin например е повикана на помощ, за да разработи гума, способна да издържи на такава мощ.
![Максималната скорост на Bugatti Veyron е над 400 км/ч.](https://cache2.24chasa.bg/Images/cache/411/Image_19897411_309_0.jpg)
Серийният Veyron е представен на автомобилното изложение в Женева през 2005 година и предизвиква истинска сензация.
С работен обем от 8 литра, бензиновият двигател W16 е оборудван с 4 турбини с променлива геометрия. Най-накрая след няколко години работа Veyron е реалност, която напълно задоволява желанията на д-р Пих. Благодарение на специален ключ,
който позволява прибиране на задното крило,
Bugatti достига невероятна максимална скорост от 408 км/ч!
![Уникалният 8-литров W16 бензинов двигател на модела](https://cache1.24chasa.bg/Images/cache/408/Image_19897408_309_0.jpg)
Новият емблематичен двигател W16 е централната част на автомобила, произвеждайки въртящ момент от 1250 нютонметра, между 2200 и 5000 об./мин. С четири турбокомпресора задвижващият агрегат първоначално доставя 1001 к.с. при 6000 оборота и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и от 0 до 200 км/ч за 7,3 секунди.
В началото на производството си преди 20 години Veyron бе най-бързият спортен автомобил в света. През 2010 г. Veyron Super Sport с 1200 к.с. постави нов рекорд за скорост от 431 км/ч. За да надвишите тази невероятна скорост от 400 км/ч, трябва да се активира втори бутон - Speed-Key. След това Veyron
се спуска максимално към асфалта,
задното крило се регулира и дифузионните клапи се затварят, за да се намали аеродинамичното съпротивление. Това е истинско техническо постижение.
Veyron се сглобяваше ръчно в Молсайм до 2015 г. 450 персонализирани автомобила напуснаха фабриката в Елзас на минимална цена от 1,16 милиона евро. Някои модели струват почти три милиона евро. Без данъци. При резервация се изискваше депозит от 300 000 евро.
![Салонът се персонализира според желанията на клиента.](https://cache1.24chasa.bg/Images/cache/412/Image_19897412_309_0.jpg)
От 2005 г. до 2015 г. не само, че всеки автомобил е персонализиран, но марката пуска и голям брой специални серии, някои от които
се възползват от двигател, развиващ до 1200 к.с.
Невероятно удобен и лесен за шофиране въпреки мощността си и теглото си, доближаващо 2 тона, Veyron отбеляза своята ера и на всички е ясно, че не е остарял дори и малко въпреки възрастта си.
Неговият наследник е моделът Chiron.
Единственият екземпляр у нас е конфискуван от полицията
Първото и единствено Bugatti Veyron в България е собственост на бизнесмена Румен Гайтански, известен като Вълка. Автомобилът е произведен през 2006 г., втората от производството на модела.
Става въпрос за
шаси номер 26 от 450 общо ръчно направени суперколи
Така автомобилът на Гайтански един от най-ранните екземпляри. Колата е боядисана в тъмносин металик върху сребриста основа. Интериорът е със същия тъмносин цвят.
Купена е от дилърство в Германия и пристига у нас през декември 2006 година с експортни номера. Синият Bugatti Veyron на Вълка е с поръчков регистрационен номер СА888888.
![Суперавтомобилът на Румен Гайтански](https://cache2.24chasa.bg/Images/cache/409/Image_19897409_309_0.jpg)
Навъртял е едва 3000 км.
Само комплект гуми на Veyron струва около 75 хил. лв.,
а сервизирането излиза около 45 хиляди лева. Смяна на маслото пък излиза около 36 000 лева.
През август миналата година един Rolls-Royce и въпросният Bugatti Veyron на бизнесмена бяха конфискувани от полицията. Акцията срещу Гайтански бе свързана с разследване за кредит от 150 млн. лв., който му е отпуснат от Българската банка за развитие.