Произведени са ръчно 450 екземпляра, само депозитът е 300 000 евро

През 1998-а, три години след фалита на Bugatti, Volkswagen придобива марката - малко след като купи Bentley и Lamborghini. За шефа на германската група Фердинанд Пих това бе истинска детска мечта - да върне предишната слава на Bugatti, чиято история е изпъстрена от страхотни модели с изключително изтънчена механика.

След закупуването на Chateau Saint-Jean в Молсайм - историческия дом на Bugatti, Volkswagen

започва работа върху хиперавтомобил

с изключителна производителност. За целта е разработен двигател W18!

На автомобилното изложение във Франкфурт през 1999 г. е представен прототипът EB 18/3 Chiron. Със своята механика, поставена в централна позиция, той се откроява от другите концептуални спортни коли.

На следващата година е изложен на салона в Женева прототипът EB 18/4 Veyron.

Този хиперавтомобил е кръстен на френския пилот Пиер Вейрон, който се е състезавал от 1933 до 1953 г. и е работил за Bugatti и по-специално като тестпилот и инженер по разработките. През 1939 г., споделяйки волана на Bugatti Type 57C Tank с френския пилот Жан Пиер Вимил, той печели легендарното състезание за издръжливост “24-те часа на Льо Ман”.

С този концептуален модел стилът на производствения Veyron става все по-ясен. От друга страна, двигателят, смятан за твърде внушителен,

губи два цилиндъра и става W16

В действителност той е разработен в атмосферна версия за друг концептуален автомобил на германската група - Bentley Hunaudieres.

От последния Bugatti се взимат задвижването на всички колела и 20-цоловите колела, огромен размер за времето си.

Фердинанд Пих поставя летвата много високо за Veyron, тъй като той “моли” своите инженери да развият невероятната мощност от 1001 к.с.

и да надхвърлят максималната скорост от 400 км/ч!

Технологичното предизвикателство е значително. Компанията Michelin например е повикана на помощ, за да разработи гума, способна да издържи на такава мощ.

Максималната скорост на Bugatti Veyron е над 400 км/ч.
Максималната скорост на Bugatti Veyron е над 400 км/ч.

Серийният Veyron е представен на автомобилното изложение в Женева през 2005 година и предизвиква истинска сензация.

С работен обем от 8 литра, бензиновият двигател W16 е оборудван с 4 турбини с променлива геометрия. Най-накрая след няколко години работа Veyron е реалност, която напълно задоволява желанията на д-р Пих. Благодарение на специален ключ,

който позволява прибиране на задното крило,

Bugatti достига невероятна максимална скорост от 408 км/ч!

Уникалният 8-литров W16 бензинов двигател на модела
Уникалният 8-литров W16 бензинов двигател на модела

Новият емблематичен двигател W16 е централната част на автомобила, произвеждайки въртящ момент от 1250 нютонметра, между 2200 и 5000 об./мин. С четири турбокомпресора задвижващият агрегат първоначално доставя 1001 к.с. при 6000 оборота и ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и от 0 до 200 км/ч за 7,3 секунди.

В началото на производството си преди 20 години Veyron бе най-бързият спортен автомобил в света. През 2010 г. Veyron Super Sport с 1200 к.с. постави нов рекорд за скорост от 431 км/ч. За да надвишите тази невероятна скорост от 400 км/ч, трябва да се активира втори бутон - Speed-Key. След това Veyron

се спуска максимално към асфалта,

задното крило се регулира и дифузионните клапи се затварят, за да се намали аеродинамичното съпротивление. Това е истинско техническо постижение.

Veyron се сглобяваше ръчно в Молсайм до 2015 г. 450 персонализирани автомобила напуснаха фабриката в Елзас на минимална цена от 1,16 милиона евро. Някои модели струват почти три милиона евро. Без данъци. При резервация  се изискваше депозит от 300 000 евро.

Салонът се персонализира според желанията на клиента.
Салонът се персонализира според желанията на клиента.

От 2005 г. до 2015 г. не само, че всеки автомобил е персонализиран, но марката пуска и голям брой специални серии, някои от които

се възползват от двигател, развиващ до 1200 к.с.

Невероятно удобен и лесен за шофиране въпреки мощността си и теглото си, доближаващо 2 тона, Veyron отбеляза своята ера и на всички е ясно, че не е остарял дори и малко въпреки възрастта си.

Неговият наследник е моделът Chiron.

Единственият екземпляр у нас е конфискуван от полицията

Първото и единствено Bugatti Veyron в България е собственост на бизнесмена Румен Гайтански, известен като Вълка. Автомобилът е произведен през 2006 г., втората от производството на модела.

Става въпрос за

шаси номер 26 от 450 общо ръчно направени суперколи

Така автомобилът на Гайтански един от най-ранните екземпляри. Колата е боядисана в тъмносин металик върху сребриста основа. Интериорът е със същия тъмносин цвят.

Купена е от дилърство в Германия и пристига у нас през декември 2006 година  с експортни номера. Синият Bugatti Veyron на Вълка е с поръчков регистрационен номер СА888888.

Суперавтомобилът на Румен Гайтански
Суперавтомобилът на Румен Гайтански

Навъртял е едва 3000 км. 

Само комплект гуми на Veyron струва около 75 хил. лв.,

а сервизирането излиза около 45 хиляди лева. Смяна на маслото пък излиза около 36 000 лева.

През август миналата година един Rolls-Royce и въпросният Bugatti Veyron на бизнесмена бяха конфискувани от полицията. Акцията срещу Гайтански бе свързана с разследване за кредит от 150 млн. лв., който му е отпуснат от Българската банка за развитие.