В онлайн среща, организирана от Министерството на икономиката, министърът на туризма Стела Балтова разговаря с ръководителите на Службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ) на България в цял свят. Тя се обърна към тях с призива да бъдат активно ангажирани в летния сезон в този труден за икономиката и туризма на страната ни период. Според министъра в момента основният принос на търговските аташета към каузата на българския туризъм е чрез тяхното адекватно, своевременно и актуално информационно осигуряване на чуждите пазари относно България като безопасна дестинация за туризъм, гостоприемна и с качествен продукт целогодишно.
По време на срещата, която премина при много висока активност и посветеност от двете страни, министър Балтова изтъкна, че служебният кабинет превърна в свой приоритет и мисия развитието на българския туризъм и като илюстрация припомни, че още в първите дни от мандата беше поставен банер с националното лого на страната ни заедно с активен линк към Националния туристически портал www.bulgariatravel.org на първата страница на официалния сайт на правителството. Пред ръководителите на СТИВ министър Балтова изтъкна, че основното усилие на правителството и министерството на туризма e да бъдат осигурени такива условия за туризъм, които да запазят здравето на работещите в сектора и здравето на туристите – български и чуждестранни.
На срещата беше представен икономическият ефект от пандемията с Covid-19, която доведе до истински срив в сектор туризъм в сравнение с 2019 година. Там спадът на приходите през изминалата година е 64 %, а спадът на посещенията на чуждестранните туристи е 71%, посочи министър Балтова. Заетостта в туристическите обекти, в хотелиерството и ресторантьорството също значително спадна, а това е един сектор с предимно малки и средни предприятия, намалели са и местата за настаняване. 2021 е много по-трудна за туризма от 2020, посочи министър Балтова, но изрази надежда, че въпреки това, има и причини за позитивизъм - благодарение на усилията, които се полагат, подобряващата се ситуация с пандемичната обстановка, очаква се и ръст на редица пазари като Израел, Чехия, Полша, Германия и др. спрямо 2020 година.
Министърът запозна търговските аташета с най-важните дейности и мерките, които се предприемат в подкрепа на българския туризъм. Ръководителите на СТИВ ще получават ежеседмично информационен бюлетин с най-важната и актуална информация, свързана с епидемичната обстановка, актуалните условия за влизане и излизане от територията на България, информация за туристическите продукти в различните райони на страната.
Търговските аташета коментираха и дадоха конкретни идеи и предложения, а всички се обединиха около идеята, че такъв формат съвместни срещи са особено полезни и ефективни в кратки срокове.