McCann Sofia стана първата българска агенция, отличена с наградата "Бронзов лъв" от рекламния фестивал в Кан - най-авторитетното световно събитие в рекламата.
Призът е в категорията Brand Experience & Activation и е за кампанията Fly With A Book, подкрепена от "Мастъркард", която представя сайта за книги Booklover. Измислена е по време на локдауна в пандемията от COVID и постига две сериозни цели - насърчава четенето и вдига продажбите на десетки издатели с 60%.
"За да популяризираме сайта, създадохме друг - booktrips.bg, който препраща към книжната платформа. Неговата идея е, че във време, в което движението е почти спряло, може да пътуваш във въображението си чрез книгите, които четеш", разказа Десислава Олованова, изпълнителен директор на McCann Sofia.
Рекламните награди от фестивала в Кан са равностойни като престиж на оскарите в киното. От 31 години насам българската рекламна индустрия кандидатства за авторитетните призове и това е първата й голяма награда.
Заради продължаващата пандемия от COVID церемонията по награждаването се състоя онлайн преди часове, а призът ще бъде изпратен до агенцията по пощата.