Китайските производители на електрически автомобили в момента имат голямо предимство пред европейските и американските, твърдят от фирмата за анализ на пазара JATO. Засега това е голям проблем само за европейските марки, работещи на китайския пазар, но изоставането може да се окаже пагубно при стъпването на азиатците на Стария континент.

Марки като Porsche и BMW винаги ще си имат своите клиенти и фенове, но в масовия сегмент китайците ще имат предимство. Цената на техните електрически коли е спаднала толкова много, че китайското правителство е намалило субсидиите при покупката им.

Средната цена на електрически автомобил в Европа е нараснала с почти 10 000 евро от 2011 г. до около 42 600 евро - увеличение с 28 процента. В САЩ цената дори се е повишила с 38 процента до 36 200 евро през последните десет години. В Китай е точно обратното - цените са почти наполовина, от 41 800 евро през 2011 г. до 22 100 евро.

Докато през последното десетилетие китайците се фокусираха върху евтините автомобили, европейските и американските производители инвестираха в по-добри и по-скъпи високотехнологични електрически превозни средства. В Китай можете да си купите електрическа кола само за 3700 евро, докато в Европа най-евтината кола на ток е 15 740 евро. В САЩ пък трябва да платите поне 24 800 евро.

За европейските производители е успокоително, че само MG и Aiways в момента присъстват отхголемите производители на пазара на Стария континент, но скоро се очаква истинско нашествие от марко като Wey, Ora или Nio.