Разпращат се фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на "Български пощи" ЕАД, алармират от дружеството От там допълват, че понякога съобщенията са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще вземе "награда" - мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участието си, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти, и др.) и да плати такса, съобщава БТА.
В други съобщения се "уведомява", че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер, и получателят трябва да плати определена сума за нейната доставка, освобождаване от митница или коригиране на адрес, като е необходимо да предостави, например, данни от банкова карта.
С настъпването на коледните и новогодишните празници се увеличава обемът на пратките и очакваме фишинг имейлите да се активират още повече,коментират от "Български пощи". И обръщат внимание, че дружеството не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница, и по никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта, както и такса за доставка.
Дължими цени към "Български пощи" ЕАД и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката.