Липсата на електронни услуги в някои институции предизвиква опашки пред вратите на ведомствата в страната. Но данни сочат, че все повече българи предпочитат да си свършат работата чрез интернет, но има и такива, които по различни причини са принудени да ходят на гише и да се редят на опашки

"Основният приоритет на Министерство на електронното управление, който ще бъде реализиран в рамката на тази година, е да се създаде възможност всеки гражданин да има в джоба си, в своя смартфон, средство за електронна идентификация. Това ще бъде приложение, с което ще се представяме в електронна среда, ще потвърждаваме нашата идентичност. Няма да има нужда от квалифициран електронен подпис, за да се ползват електронни услуги", това каза по NOVA NEWS заместник министърът на Електронното управление Александър Йоловски.

"Основният проблем на нашето електронно управление е липсата на надеждно, лесно за използване средство за електронна идентификация, с това приложение той ще бъде решен", отбеляза Йоловски.

"Има много електронни услуги, но и много слабости покрай тях, едната е недоброто популяризиране, както и липса на дигитални умения - у хората и у администрацията. Хубавото е, че проблемите са известни и са решими", каза още заместник министърът.

"Всяка електронна услуга ще се използва с това приложение, електронна идентификация, която в много държави действа отдавна, при нас ще дойде след 20 години говорене за електронно управление. Това трябва да се случи до края на 2022 година", заяви Александър Йоловски.

Според него хората не бива да имат притеснения, защото електронното управление дава в пъти по-висока сигурност.

Йоловски добави, че ще отпаднат много изисквания за различни видове документи.