22-ма младежи създават съдържание за тикток в къща с басейн, фитнес и парк, получавайки заплата
Представете си този тип ежедневие – сутрин ставате, влизате в банята, след това закусвате и започвате да работите, създавайки видеа за тикток. Всичко това – в огромна къща от 1500 кв.м с басейн, фитнес салон и парк в Бриоско, до Милано. Ваши съседи са други младежи, които правят същото – произвеждат съдържание за онлайн платформи, а в края на месеца получавате заплата от 3000 евро.
Става въпрос за момчета и момичета, които се учат на професията на инфлуенсъра, така както се прави с други занаяти. Това е нещо като академия за инфлуенсъри - нарича се Stardust House и в нея ви обучават да се снимате професионално, да се държите пред камерата така, че да задържате вниманието на потребителите на социалните мрежи, и въобще – да създавате видеа, които да заместват новините. Да, защото младите хора днес са заровени в тикток, където се “осведомяват” за всичко, което ги интересува.
Комуникацията е новата информация
– все повече хора се информират чрез онлайн платформи и клипове в тикток, привързвайки се не към определена медия, а към определени хора, или инфлуенсъри. Според института “Ройтерс” социалните мрежи са най-важният източник за осведомяване на хората на възраст 18-24 г.
Как се ражда Stardust House? Преди две години 36-годишният Симоне Джакомини и двама негови приятели си дават сметка за реалността, която ни заобикаля – съвременните момчета и момичета прекарват по 3 часа всеки ден в различните онлайн платформи. Те не четат вестници и не слушат новини по радиото и телевизията, а гледат каква информация им предлагат социалните мрежи. Те са техните медии. Затова Симоне и приятелите му решават да създадат през 2020 г. в Рим своя стартъп. Той се превръща след това в Stardust House – в школа за инфлуенсъри до Милано.
Идеята е, че медията са хората. С непрекъснатия възход на тикток се родиха хиляди нови инфлуенсъри, които след това се лансираха и в други интернет платформи. Stardust House на практика събира вътре в салоните и стаите си десетки инфлуенсъри и всеки един от тях е една потенциална медия, която е в състояние да повлияе на съзнанието и стила на живот на широка публика. Всеки от тези младежи получава месечна заплата между 500 и 3000 евро. Днес във вътрешността на къщата живеят постоянно 15 създатели на съдържание за тикток, докато други 8 се въртят всяка седмица. Младежите са на възраст 16-22 г. и освен че създават видеа, следват курсове по фотография, монтаж, дикция, редактиране, английски, музика.
Симоне Джакомини и приятелите му стартират с инвестиция от 100 хиляди евро преди 2 г. Година по-късно печелят 1,5 млн. евро, втората година след създаването си - 9 млн.евро, а сега са устремени да удвоят парите си. Къщата има договори с общо 500 създатели на съдържание за платформи от рода на тикток, фейсбук, инстаграм. През първата година от дейността си Stardust House е произвела съдържания, довели до над 6 млрд. гледания.
В момента екипът инфлуенсъри създава съдържания,
водещи до 15 млрд. гледания годишно,
както и до 20 млн. реакции месечно сред последователите, 35 млн. часа гледане и 1 млн. оригинални видеа. Работи с италиански и международни брандове.
Създателят на къщата Симоне си дава сметка за потенциала на социалните мрежи, след като в продължение на повече от 10 години работи из театрите. Първоначално се грижи за всичко зад кулисите, после започва да продуцира спектакли. Преди 6 г. обаче отива на панаира на комиксите в Рим и вижда какви опашки от младежи се вият пред ютубърите, докато в театъра не идва никой от тях. Затова решава, че трябва да се размърда и да направи нещо в тази сфера.
Заедно с приятеля си икономист Антонио Маира и с Фабрицио Ферагуцо – мениджър на групата “Монескин”, обикалят света, за да видят как точно функционират нещата. Достатъчно е да помислим за “Дисни” в Америка, където се раждат таланти като Ариана Гранде и Селена Гомес. Stardust House става нещо като хъб за съдържание за социалните мрежи, в който учиш и се подготвяш за този занаят.
Пример за това е историята на едно от момичетата в къщата – Самара Трамонтана, която до февруари не съществуваше за социалните мрежи. Сега има над половин милион последователи в тикток и 150 хил. в инстаграм.
Инфлуeнсъри като нея работят не поотделно, а като индустрия в академията, правейки по 1200 оригинални съдържания дневно. Тези младежи не трябва да тичат след големите брандове, а могат да се посветят единствено на създаването на видео, защото имат осигурени заплати. От друга страна – крайният клиент, който е дадена голяма компания, може да разчита на професионално направено и качествено съдържание.
За огромния потенциал на академията за инфлуенсъри до Милано си даде сметка и най-голямата медийна групировка в Италия – GEDI, която издава в. “Република”, “Стампа” и десетки други всекидневници, седмичници и радиостанции на Апенините. Тя е собственост на фамилията Аниели-Елкан, която притежава и ФИАТ. Тези дни GEDI купи 30% от Stardust House - целта ѝ сега е да завладее най-младата публика, до която традиционните медии почти не достигат.
“Над 70% от италианците използват социалните мрежи
Поколението Z (родените след 1995 г.) и милениалите прекарват по три часа на ден из различните платформи”, казва Маурицио Сканавино, генерален директор на GEDI. В момента групировката има 25 млн. дигитални потребители на седмица в мрежата си от различни сайтове, 25 млн.слушатели седмично на радиата си, 12 млн. читатели седмично на хартиените си издания. Чрез договора за купуването на 30 на сто от Stardust House обаче всички тези бройки ще нараснат неимоверно.