Стрийминг платформата "Нетфликс" (Netflix) загуби почти 1 милион абонати през пролетния сезон на фона на засилена конкуренция и растящата инфлация, която свива бюджетите на домакинствата. Това засилва необходимостта от незабавни действия на компанията, за да пусне по-евтин свой вариант с прекъсвания за реклами, информира Асошиейтед прес.
През периода април-юни "Нетфликс" се раздели с 970 000 абоната. Това става ясно от обявения снощи финансов отчет за приходите на компанията през второто тримесечие на годината. Това представлява най-голямата тримесечна загуба на абонати в 25-годишната история на платформата. Въпреки това резултатите надминават прогнозите на компанията от април, когато се очакваше загубата на акаунти да достигне 2 милиона.
По-малката загуба, съчетана с перспективата за връщане към растежа през тримесечието, приключващо в края на септември, тласна пазарната стойност на онлайн гиганта нагоре със 7 на сто след обявяването на резултатите.
Отчетената загуба на акаунти през второто тримесечие последва спада с 200 000 абонати през първото тримесечие на годината. Това беше първата регистрирана загуба на клиенти на платформата.
Загубата на близо 1,2 милиона абонати от началото на годината може да се обясни и с добрите резултати от периода на пандемията - т. нар. базов ефект. През първата половина на 2020 г. "Нетфликс" привлече близо 26 милиона абонати.