Дружеството в България с принос към цялостната ESG стратегия на БАТ и мисията за изграждане на A Better Tomorrow™

- Защо ESG седмица? Какво означава това за компанията?

- Устойчивото развитие всъщност винаги е било от съществено значение за компанията. По-рано през годината БАТ публикува за 20-ти пореден път своя годишен доклад за устойчивост, с който на практика компанията показва постиженията и амбициите на организацията по отношение на въпросите, свързани с Екологията, Социалното въздействие и отговорното Корпоративното управление (ESG). Те са в основата на стратегията на БАТ за устойчивото развитие. С отбелязването на седмицата за устойчиво развитие се поставя фокус върху ESG дейностите на компанията, като част от глобалната мисия за изграждане на A Better Tomorrow™.

Целите, които си поставя БАТ, свързани с ESG са амбициозни, но компанията е на път да ги постигне, като всяка година полага усилия за това. Така например, БАТ се стреми до 2025 г. да премахне ненужната пластмаса за еднократна употреба и да превърне всички пластмасови опаковки в рециклируеми или в такива, подходящи за компостиране. В допълнение на това, за 2030 г. компанията си поставя за цел постигане на въглеродна неутралност при своите производствени дейности, а до 2050 г. постигане на нулеви емсии на активностите си. 

За всичките си усилия и постижения БАТ получава редица престижни отличия и се нарежда в престижни класации, сред които световния Индекс за устойчивост на Дау Джоунс, като БАТ присъства там за 20-а поредна година и е единствената компания представляваща своята индустрия; лидер по отношение на многообразието от Financial Times в Доклада за многообразието в лидерството; климатичен лидер в класация на Financial Times и др.

- Как амбициите на БАТ за устойчиво развитие се вписват в стратегията на БАТ за трансформация на бизнеса?

- ESG амбициите на БАТ подпомагат пътя на цялостната трансформация на компанията за изграждане на A Better Tomorrow™, намалявайки въздействието на бизнеса върху общественото здраве. В тази връзка компанията разработва и предлага нови продукти, сред които е и устройството за нагряване на тютюн glo™. Тези продукти са научно обосновани и се разработват на база редица проучвания и анализи, и представляват по-малко рискови алтернативи за пълнолетните потребители* Амбицията на БАТ в това отношение е до 2030 г. компанията да увеличи на световно ниво пълнолетните си потребители на негорими продукти до 50 милиона.

- Как допринася БАТ България за постигане на ESG програмата на БАТ?

- Гордеем се, че с всичко, което правим като отговорна компания и предпочитан работодател в България, допринасяме за трансформацията на БАТ в изграждането на A Better Tomorrow™.

В България реализираме успешно годишни програми за насърчаване на отговорното поведение и доброволчеството с фокус превенция срещу замърсяване с дребни отпадъци, като пластмаса, капачки, фасове, бутилки и др., за по-чиста градска и околна среда. ESG инициативите ни, сред които „Пчелен мед за смет“ и „Шофиране без отпадъци“, се подкрепят от редица партньори, НПО-та, институции, медии и в тях участват много хора, които дават своя принос и добър пример за отговорно поведение. Успоредно с това БАТ България подкрепя различни социално-културни проекти в подкрепа развитието на българското изкуство и музика.

В БАТ България насърчаваме многообразието на работното място, инвестираме в таланти и тяхното развитие, празнуваме успехите си заедно. Вярваме, че всичко това, в комбинация с глобалните иновации, местния опит и знания на екипа, мотивацията и страстта на работа, допринасят за устойчивото ни развитие в страната. В страната компанията е носител на различни отличия, сред които „Работодател на годината“ за 2021 г.

*На база на наличните доказателства и при цялостно преминаване от употреба на конвенционални цигари към негорими продукти. Тези продукти също крият риск и водят до пристрастяване.