При заповед от предишния министър за сливане на трите БДЖ-а, тепърва ще правят анализ за ползата, струва 70 000 лв.

Една от мотрисите "Дезиро" на "Сименс", която е на 17 г., при живот на влаковете 30-35 г., е нарязана на скрап. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски на брифинг за състоянието на БДЖ. Той не получил обяснение защо е станало това.

От доставените миналата година чисто нови локомотиви, също на "Сименс", седем били спрени от движение, на път било да спре осмият. Договорът за ремонта им не е контролиран от БДЖ. След срещата с представителите  на "Сименс" е разпоредено на БДЖ всички нови локомотиви да бъдат до края на септември в движение. Това щяло да направи услугата за пътниците добри.

Зам.-министърът съобщи още, че е тревожно състоянието на изпълнение на графика. От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влака, който означава, че все едно над 12 дни на територията на България не са се движили влакове. Всекидневно генерирали 1000-1800 минути закъснения.

Папукчийски заяви още, че е разпоредил на мениджърите на БДЖ спешно ремонтиране на локомотиви и вагони, за да може да покрият 100% графика за движение на влаковете. 

И в "БДЖ товарни превози" било трагично откъм ремонт на вагони и локомотиви. Просрочията били 23 млн. лв. Наредено е да се прегледа вагонният парк извън експлоатация, да се вземат незабавни мерки за ремонт и да се осигурят вагони, защото забавянето води до отлив на товародатели, нарушаване на сроковете за доставка.
Зам.-министърът заяви, че причини за несправянето с графика е заради неправилното управление. Не му било отговорено защо не се изпълняват договори, защо не се наваксва генерираното закъснение.

По повод заповедта на предишния министър Николай Събев за сливане на трите БДЖ-та, зам.-министърът заяви, че вместо отговор какво се случва е получил писмо от мениджърите, с което искат то да се отложи, докато се направи анализ. Този анализ трябвало да бъде готов до края на септември и за него ще се плати на външен консултант 70 000 лв.