Баварският министър-председател д-р Маркус Зьодер, баварският министър по икономическите въпроси, регионалното развитие и енергетиката Хуберт Айвангер, председателят на борда на директорите на BMW AG Оливер Ципсе и Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG за развойната дейност, на 31 август въведоха в експлоатация производството на системи с горивни клетки в център за компетентност по водорода в Мюнхен.

Поводът е малката серия на BMW iX5 Hydrogen, която ще се използва в цял свят от края на тази година за тестови и демонстрационни цели. С комбинацията от горивна клетка и мощната батерия гамата се разраства със система за задвижване в премиум сегмента, която е уникална в световен мащаб. С тази технология BMW Group действа като пионер, за да оформи прехода към мобилност с нулеви емисии по различни начини, съобщи Аутоклуб бг .

Д-р Маркус Зьодер, министър-председател на Бавария: „Бавария е автомобилна страна. Бъдещият успех обаче се крие в иновациите и откритостта към технологиите. Водородът и технологията с горивни клетки задават темпото. Водородът има бъдеще и Бавария е лидер в електрическата мобилност. Към това се добавят синтетичните горива и водорода. Ние инвестираме почти 500 милиона евро във водородна технология с изследователски център и водородни зарядни станции. Но федералното правителство също така спешно се нуждае от водородни мрежи на юг.“

„Като универсален енергиен носител водородът играе ключова роля по пътя към климатичната неутралност. Освен това ще става все по-важен при индивидуалната мобилност. За нас автомобилите, задвижвани с водород, са идеалната технология за допълване по смислен начин на електрическите автомобили с батерии и за оформяне на електрическата мобилност“, каза в сряда в Мюнхен Оливер Ципсе, председател на борда на директорите на BMW AG. „С днешното начало на производство на малка серия горивни клетки, ние показваме зрелостта на този тип задвижване и по този начин подчертаваме неговия потенциал за бъдещето.“

Отсега нататък BMW Group ще произвежда високоефективни системи с горивни клетки в своя собствен център за компетентност за водород в Мюнхен. Технологията е един от основните компоненти в BMW iX5 Hydrogen и има постоянна мощност от 125 кВт/ 170 к.с. В комбинация с електрически мотор от петото поколение на технологията BMW eDrive и мощната батерия, специално разработена за този автомобил, задвижването на автомобила осигурява 275 кВт/ 374 к.с. на пътя. За малката серия развойният екип интегрира в съществуващата архитектура на BMW X5 мощната задвижваща система, състояща се от два водородни резервоара, горивна клетка и електрически мотор. На последния зимен тест в Швеция по-рано тази година BMW iX5 Hydrogen успя да демонстрира своята пригодност за всекидневна употреба – дори при много ниски температури.