Служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков не искал от ръководството на държавната „Автомагистрали“ ЕАД информация за сроковете за завършване на ремонтите на тунелите по магистрала „Хемус“, както твърди публично. Не е искал и комуникация с това ръководство, въпреки че то му е представило подробен доклад за ремонта на тунелите, както и за напредъка по изграждането на магистралата. Това се казва в писмо на вече бившия член на борда на държавното дружество Димитър Пенев, изпратено до регионалното министерство и редакцията на „24 часа“. 

Своите твърдения служебният министър Шишков направи в интервю за "24 часа". В него той обяви, че е поискал информация защо ремонтите на тунелите продължават вече 5-6 години и кога ще приключат. И тъй като не получил такава, отстранил членовете на съвета на директорите (интервюто виж тук).

„Сами разбирате, че не е възможно ръководство на дружество, което едва е встъпило в длъжност, за 3 месеца да има вина за забава в ремонтите на тунелите отпреди 5-6 години, както и за спирането на строителството, което беше извършено по време на предишното служебно правителство, в което Вие бяхте заместник министър“, се казва в писмото на инж. Пенев.

От него става ясно още, че бордът на „Автомагистрали“ е изпратил в министерството доклад от 13 страници с обяснение за етапите на изпълнение на ремонтите на тунелите и проблемите, които среща то.

Инж. Пенев припомня на Шишков в писмото (виж пълния му текст тук), че вече бившето ръководство на фирмата е назначено след провеждане на конкурс, а е отстранено от сегашния служебен министър само за 2 часа, като членовете на борда са извикани в МРРБ и им е връчен протокол за освобождаването без посочени никакви мотиви.

Тунелът Ечемишка на магистрала "Хемус"
Тунелът Ечемишка на магистрала "Хемус"
Виадуктът преди тунела, който все още не е асфалтиран.
Виадуктът преди тунела, който все още не е асфалтиран.
Част от поставените вече основи на мост на новите участъци на "Хемус". Поради спиране на парите за строителството те не могат да се покрият, а технологията изисква това да стане максимум 7-8 месеца след монтирането на колоните.
Част от поставените вече основи на мост на новите участъци на "Хемус". Поради спиране на парите за строителството те не могат да се покрият, а технологията изисква това да стане максимум 7-8 месеца след монтирането на колоните.
Спряното сторителство по новите участъци на "Хемус".
Спряното сторителство по новите участъци на "Хемус".