Все повече почитатели на биологично произведена продукция предпочитат да си я поръчат онлайн, вместо да обикалят фермерските пазари. Няколко групи за продажба „производител-потребител“ събират все повече интерес. Предлаганата продукция е предимно земеделска, макар да се продават и буркани с месо, пресни яйца, сирене, мляко, и други, предаде репортер на БГНЕС.
Изпращането обикновено става през куриерска фирма. Заради очакваната тежка зима този начин на покупки на стоки става все по-популярен заради по-ниската цена, която плащат купувачите, и заради редовната клиентела на производителите. От друга страна, продавачите често не са регистрирани като земеделски производители /основно условие за продажба на продукция по пазарите, например/, което им спестява средства; не притежават лицензи за животновъдни обекти – например, производители и продавачи на свинско месо; и не разполагат с документи по изискваните от държавата хигиенни норми за производство на храни.
Въпреки че качеството често е съмнително – потребителят не знае при какви условия се съхраняват стоките до момента на продажбата, особено тези, които се развалят бързо в жегите – сирене, яйца, месо, и др., групите на производителите в социалните мрежи се радват на особен интерес.
Интересни са и стоките, които могат да бъдат видяни: от домашно сладко, през нова реколта от боб, връзка копър, лешници, всякакви плодове и зеленчуци, които могат да бъдат набрани от двора или полето. Често в групите в социалните мрежи продукцията си предлагат и едри земеделски производители, като излагат стоката на по-ниска цена срещу условието купувачът сам да отиде да си я вземе или сам да си осигури транспорт.
Търговията производител - потребител в интернет, обаче, също попада под нормите на данъчното законодателство и не се различава съществено от това да се продава в стандартен магазин. Всички приходи от продажби трябва да бъдат декларирани в НАП, независимо дали се изисква касов бон или не, гласят разпоредбите на сайта на Националната агенция по приходите.